Stängd dörr...

Sonen kom hem, och var på gott humör.
Gick direkt in på rummet och...
STÄNGDE dörren!
Jag tror det ligger helt rätt i tiden för mig att jag skaffade hund!

Vad har jag kvar liksom...?
En son i början av tonåren som antingen bara hänger med polare eller kommer hem och ALLTID stänger in sig på rummet, eller en man som börjat golfa.
Tonårsänkemamma / Golfänka.

Madde behöver familjestimulans.
Madde köper hund och känner sig inte ensam i sin familj längre.
Det är numera Madde, Milou och Leo som är familjen.

Alternativet hade varit att hänga med mamma som min enda kvarvarande familjemedlem.
Men nej...
Mamma tas endast i SMÅ DOSER, annars riskerar man att bli väldigt trött.
Man ska icke överdosera morsan.
Kanske det är så sonen också resonerar...?
Vi är väldigt lika jag och sonen.

Nåväl...
Vi har bara varit hemma och pysslat på förmiddagen idag, bakat bla, jag och Milou.
Vi gick en promenad, en ny promenad, för Hällarna här nedanför är en enda slingrande stig av KROSSAT GLAS!
Efter lördagen då det endast fanns få ställen med någon glasbit här och där...
Så har det tydligen festats som fan, och glas har slängts hej vilt.
Väldigt ANSVARSFULLA människor har picnicat och på två dagar blev det omöjligt att våga gå där med Milou.
Jag fick mest bära henne förra promenaden, och riktigt SÅ är det väl inte meningen att en hundpromenad ska vara.
Speciellt inte när det är meningen att hon ska få motion och stimulans.
Djävla idioter!
Fattar inte hur någon kan vara så korkad att dom krossar glas där dom vet att både barn och djur rör sig!
Alltså har vi en ny promenadrutt nu, så inga tassar skärs sönder.
Jag måste förresten fixa en cykelkorg så kan jag ta cykeln med Milou i korgen och cykla till dom "riktiga" Hällarna.
Där slipper man sån´t iallafall.

Sen åkte vi till jobbkontoret och jag lämnade in min semesteransökan, det har jag nämligen glömt.
Efter det blev det veterinären och vaccination för Milou´s del.
Hon blev helspattig när vi kom in på kliniken och satte igång och pep som en tok.
Inte så likt henne.
När hon sen fick sprutan TJÖT hon som besatt!
Hm...
Matte kände sig som en skurk.
Hon fick en massa godis som belöning i receptionen när hon var klar.
Lantmännen på det.
Sen har vi bara varit hemma och jag ska virka lite, dricka kaffe och sen ska jag ta med mig den FRIVILLIGT INSTÄNGDA sonen på rummet.
Han behöver också lära sig lite hundpromenadsvett och etikett.
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !

Du har då fullt upp att göra om dagarna, det kan aldrig bli långtråkigt, inte nu sedan Du skaffade Milou.

Såg häromdagen en Schäfervalp, att de kan vara så söta, och som voxna se så skräckinjagande ut.

Skev jag om matten, som lämnade sina jyckar instängda i lgh. 6-8-12 timmar för hon jobbar för långt bort för att ta sig hem och gå ut med dem en hane o.en tik Pitbull

Jag lider med hundarna.Men kan inget göra, ska vara att ringa till polisen, men då förstår hon nog att jag ligger bakom.Har berättat för många om det , kanske någon annan tar itu med det.



Kram Mi

2011-06-14 @ 20:04:26
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren herself...

Hej MI, jo du skrev om den där matten.

Jag svarade på det, och jag tycker nog att du ska anmäla om det är så illa som du beskrev.

Börja med att prata med hundägaren, och anmäl sen om det inte blir någon ändring.

Kram Madde

2011-06-15 @ 09:23:02
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0