Alex är tebaks...

Dagen har har gått i expressfart...
Och jag har gjort så djäkla mycket så det orkar jag inte ens räkna upp.
Och VEM skulle bry sig OM jag gjorde det?
Förmodligen inte många

Sonen är iallafall tillbaka i boet lite tidigare än planerat.
Det blir myspys och imorgon åker vi då alla ut till Kattvik!
Jag längtar.
Ser verkligen framemot att fira en FIN midsommar ihop med goda vänner imorgon.
Förra året, som jag tjatat om i all oändlighet, kändes midsommar...
Väldigt ledsam.
Den var så kort, så ond och jag försökte intala mig själv och andra att det inte spelade någon roll att sitta själv med en sjuhelvetes värk.
Men det gjorde det.
Det var ledsamt att inte kunna eller orka ens grilla och umgås på kvällen.
Men iår...
Då lägger jag förra året bakom mig och allt blir som vanligt!
Plus att sonen kom som en GOD bonus.
Jag ska njuta imorgon, jag skiter i om det spöregnar...
Jag är ju med min familj och mina vänner.
Och Klokboken ska värma upp stugan redan ikväll.
Det kommer bli ASGRYMT!

Just nu sitter förresten jag och sonen och ser "Morrhår & Ärtor":
Vi skrattar båda...
Fast åt olika saker, den håller fortfarande.
Jag ser mig själv i rollen som "Lilla Mamsen" (Margareta Krook).
Jag kommer bli precis som henne när jag blir gammal.
Jag är nog precis som henne redan 
Dreadful.

Annars så läste jag i tidningen att Alex är tillbaka på ön.
Ja, Alex Schulman då alltså.
Kul.
Kul att han får ett helt uppslag i GT om att han är "tebaks" på ön som den...
Inte så gamla fastlandsgotlänning han kanske tror han är.
Fast vill va...?
För han är "Hej-o-tjenis" med både bageri och grannar.
Där brukar han och frugan sitta och avnjuta sina frukostar när dom är här.
Så stockholmisch.
Han har blivit kompis med alla utom "storbonden" verkade det som.
Storbonde, finns det såna kvar förresten?
Okej, jag är visbyboa, men STORBONDE?
Det är nog bara någon från stockholm som använder det uttrycket gissar jag.
Storbonden, han äger allt i Rute socken typ, och verkar lite läskig.
Fast Alex gillar honom.
Ja, det stod ju sen att läsa i krönika på första sidan.
Alex har tagit hela GT i besittning.
Han har kidnappat tidningen och gjort den till sin.

Men jag gillar Alex.
Jag tycker faktiskt Alex är kul och skrev en väldigt BRA bok om sin pappa.
Och jag tycker Alex är så där avslappnat, sommargotlänningsaktig.
Han är ju faktiskt medveten om det själv, det kunde man ju läsa i krönika efter krönika hela förra sommaren.
Han hade ångest att åka tillbaka till den äckliga storstan.
Jag förstod honom och kände hans ångest.
Nu har han ju en hel sommar framför sig, välkommen hit.
På med gummistövlar och storpolo med flätstickning framtill, akta dig för storbonden och NJUT medans du kan...
För snart är sommaren slut, fortare än du anar.
Då får du ta din hemvändarångest och åka tillbaka till äckliga stockholm.
Själv stannar jag kvar.

Sen var det ju landshövdingsfesten.
Samma visa varje år, listan med  LYCKLIGA festdeltagare som har en ynnest att få frottera sig med varandra.
För våra skattepengar.
Jag vill också gå, för jag betalar faktiskt skatt jöööö.
Nyhet för iår (tror jag iallafall, har inte lagt märke till den förut...) var listan med folk som INTE är välkomna längre till Fru Landshövding.
Stackars dom.
Eller inte...
ÄNTLIGEN kan dom personerna göra något vettigt, och inte festa upp mina eller dina skattepengar.
Såg att Alex har blivit bjuden...
För mina skattepengar.
Jag kommer ogilla Alex om han går.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0