Den vakna väckarklockan...

En insändare i GT fångade mitt intresse idag...
Citat:

"Reflektion...
Min pappa läste GT att landshövdingen skulle bjuda in 500 personer på middag.
Han reagerade på att skattebetalarna ska få betala notan, samtidigt som man drar in på sjukvård och äldrevård.
< Hoppas dom blir magsjuka och skiter på sig >, sa han.
Kunde inte sagt det bättre själv, konstig prioritering av gotlands kommun!
Elsa"

Nämen då var vi TRE som irriterar oss på den där djävla festen!
Jag, Elsa och Elsas pappa.
Inte för att jag tror att vi skulle kunna rädda hela gotlands omsorg och sjukvård med EN fest...
Men vi kanske skulle kunna räddat 2-3 tjänster?
Mingelfest och knyta kontakter i all ära...
Men då får kärringen med det röda håret och fula brillorna betala SJÄLV!
Jag hoppas också dom blir magsjuka och skiter på sig...
I flera veckor!

Så, nu ska jag inte börja midsommarafton alltför svidigt, jag är ändå GLAD!
Har Madde-brödet på jäsning, och nu ringde visst klockan.
Det ska in i ugnen, återkommer strax...
Tillbaka, okej, brödet är i ugnen och det ser finfint ut!
Jag hoppas det blir gott också, fast det vet jag att det blir.
Det är ju JAG som komponerat brödet och det är mitt första egenkomopnerade bröd som jag gjorde första gången när jag var 17.
Sen har jag förfinat det under åren, nu är det väl nästintill perfekt

Ont i nacken har jag också, men det är ju mensvecka så vad kan man förvänta sig?
Jo, nackvärk när hormonerna sjunkit.
Rejäl sådan också, men det skiter jag högatkningsfullt i, jag ska ha en underbar dag och nacken kan spöka bäst den vill...
Me don´t care!



SOLEN har kommit fram och lyser, iallafall här i stan.
Jag hoppas den hittar ut till Katthammarsvik också, jag vill ha vitt linne och vitblå kjol idag.
Annars får jag väl dra på mig jeans och sticketröja, det går väl det med...
MEN... (snälla gud....)
Vitt linne och vitblå kjol ÄR att FÖREDRA!

Nu ska jag sparka upp sambon.
Han lovade att ställa sin väckarklocka 09.15.
Inte har jag hört att den ringt iallafall.
Då får nog DEN VAKNA VÄCKARKLOCKAN gå in och ruska om Hans Sovhögfärdighet själv.
Nu ska jag fira midsommar och önskar er alla en GLAD MIDSOMMAR, vi ses imorgon!
Kram & hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0