Filmad, fotat och utskrattad blev han i förnedringen...

VILKEN härlig dag och kväll  jag har haft!
Superhärlig.
Jag hade ett litet fix-marathon på förmiddagen, men vid 12-tiden...
Då flyttade jag ut i trädgården, och där stannade jag resten av dagen.
Det blev hundbus, solande, läsande, virkande om vart annat och sen kom vännerna och vi fixade ihop käk och grillade!
Det blev en mycket trevlig och mysig kväll.
Vi har skrattat, ätit massor, snaskat, fikat och gosat med både barn och hundar.

Min ena bästis hade med sin hund, en schäfer som är STOR som fan rent ut sagt.
Större än mig när han står på baktassarna och väger definitivt mer än mig gör han också!
Han är den största schäfern jag någonsin sett faktiskt, och känner.
Han fick dock sitta bunden vid ett äppelträd ikväll, dels var det för valpen och dels var det en goda, GOSIGA menar jag, kaninen också
Ja, inte att han skulle medvetet skada Milou, men han är ju som sagt as-stor, han skulle kunna krossa sötnosen med tassen bara i leksyfte liksom...
Så han fick sitta bunden.
Milou upptäckte av någon anledning inte Gross förrens efter någon timme.
Dåligt luktsinne på den hunden kanske, plus dålig syn...
För han satt ju typ rakt framför henne, på gräsmattan mittemot där hon lekte!

Men när hon upptäckte honom, DÅ blev det livat i luckan må ni tro!
Herregud, stackars Gross.
Han fick order av matte att inte röra en fena, medans han hade en totalt skogstokig valp som antingen sprang runt, runt, runt honom med en frenesi jag sällan skådat.
Alternativt hoppade och bet honom överallt i ansiktet, nosen, örona.
Och när hon blivit riktig varm i kläderna/pälsen...
Då hoppade hon över ryggen på honom fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Och han fann sig i ALLT.
För att matte sa att han var tvungen.
Typ
Filmad, fotad och utskrattad blev han i förnedringen också, stackars honom.
Det är inte lätt att behöva vara den vuxne när man helst vill leka själv också.
Alternativt damma till pestflugan med tassen som irriterar en!
Han tog det som en man, som den jätte han är.

Nu ska jag krypa till kojs, jag är dödstrött.
Imorgon blir det utflykt.
Och jag har fått tillåtelse att skriva om det där jag läste på nätet, mobbingen på ett barn jag känner.
Men det tar vi imrgonbitti!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0