Vi var den hetaste filten i Burgsviks hamn...

Idag har vi utflyktat.
Vi hoppade i bilen och drog söderut, närmare bestämt till BURGSVIK.
Eller "Burssvik" som mamma och jag säger.
Men sambon rättade oss, "det heter B-U-R-G-S-V-I-K" bokstaverade han.
"Men ALLA säger ju "Burssvik", sa mamma".
Ja, men det menade sambon var fel.
Mamma och jag...
Vi säger som alla andra säger, BURSSVIK.

Första stoppet var Hassela Vävars och där hittade vi en massa smått och gott.
Ville köpa några meter afrikanska tyger, men avstod.
Tror ni jag ändrade mig när vi väl landat i Burgsvik?
Såklart.
Men då var det redan försent.
Däremot var jag inne i affären mittemot, tror den heter "Jerogs" eller något liknade.
Det är en loppisbutik.
Och där hittade jag en SÅ VACKER KRUKA i ett hörn, så jag nästan DOG när jag såg den.
Jag bävade för priset, för den var helt felfri...



100 kronor!
Jag tappade hakan och blev överlycklig.
Och som sambon sa:
"Det är en riktig Madde-kruka!"
Så sant som det är sagt, den knep jag direkt.

Vidare drog vi till Fröjel och spanade in det nybyggda "tysk-plejset".
Vi tänkte äta där, men tyvärr hade dom inte så mycket på som lät lockande menyn.
Vi drog vidare ner till Fröjelstranden och Milou tog sitt första FOTBAD i havet.
Det var väl ganska läskigt, och hon fick testa själv först men var rätt feg.
Då lyfte jag i henne och hon skuttade snabbt upp på stranden igen.
Satt och tittade på mig och sonen som badade upp till knäna, det var skitvarmt i vattnet.
Jag gissade en 22 grader för det var pissljummet.
Efter det överraskande varma fot-och-benbadet, hoppade vi in i bilen igen och drog till...
Folkeryds och åt mat!

Det är väl inte det mest kulinariska plejset, men det hör ju till att gå och äta där när man är i Burgsvik.
Medans vi väntade på maten, var jag på en liten marknad som låg precis brevid.
Kollade på hattar och lite annat smått och gott.
Milou...
Ja, man kunde inte gå många meter så hade man ett koppel av beundrare i ALLA åldrar som ville klappa, prata och fråga.
Med en valp som ser ut som en DOCKHUND...
Ja, då är man välkommen i vilken butik som helst, och alla vill prata med en.
GUD så poppis man blir.
Och VÄRRE skulle det bli.

Nåväl, vi åt...



Dom VAR glada, dom är bara så koncentrerade på maten...

Och så tog sambon och sonen bilen ner till hamnen, mamma, jag och Milou gick.
Det blev en riktigt bra promenad och mamma och jag kunde båda konstatera att Milou GÅR verkligen bra i koppel.
Hon går brevid en och nosar bara ibland, precis som en vuxen hund!
Vi är skitimponerade.
Med Flisan, ja, det tog tid innan hon gick brevid en.
Milou, hon verkar redan koppeltränad.
En naturbegåvning

Så kom vi till hamnen och där var det uppträdande med reggaeband och invigning av en flytande bastu med hopptorn!
Vi slog oss ner på vår medhavda filt och gungade med till musiken.



Utsikten var inte fy skam, inte solen och värmen heller.
Sonen...



Ja, han hoppade direkt i plurret!
Höjdpunkten för honom på dagen naturligtvis.



Folk som diggar till musiken.
Och där låg vi ja...



På en filt och hade det gött.
Helt plötsligt dök det upp en liten töis som ville klappa Milou.
Visst, sa vi.
Och vips, så hade hon LAGT sig ner på vår filt och gosade hejvilt med valpen.



Och kärleken var besvarad.
Milou älskar allt och alla, hon är nog den mest kärleksfulla hund som går på denna jord.



Lilla töisen krävde senare att vi skulle GE Milou till henne.
Vi hade dessvärre för hennes skull, inte lust att ge bort Milou, hon fick nöja sig med att gosa på plats.
Gå en kortare promenad.
Efter en stund...



Hade vi två små tjejer på filten.
Efter ytterligare en liten stund...



Var dom tre, plus ytterligare en utanför filten.
Ja, det var TRÅNGT på famlijen Österholm-Malmborgs filt skulle man kunna säga
Vi var den HETASTE filten i hela Burgsviks hamn typ.
Sonen han fick inte ens plats och drog efter badet på bryggan vidare till...



Den flytande bastun med hopptornet.



Plums i böljan den blå.
Och vi andra...



Ja, vi höll ju fortfarande VALP-HOV på våran filt!
Drotting Milou at your valp-service.
Vi var i Burgsvik tills klockan 17.30, sen åkte vi hem nöjda och belåtna med dagen!
Fast vi gjorde ett stopp till innan Visby, vi stannade i Klintehamn och köpte varsinn mjukglass i Pressbyråkiosken.
Nu sitter vi och ser Narnia-film nr. 3 och Milou...
Hon ligger och sover på sin bägg här brevid, HELT UTSLAGEN.
Tror jag det, äventyr en hel dag, tror fasiken hon är trött.
Tycker till och med att hon snarkar.
Vi är nog rätt slitna vi också, det har varit en lång och härlig dag.







Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken härlig tur ni gjort. Vi var i Burgsvik i torsdags och då var det betydligt lugnare. Inte en människa syntes till i hamnen.



Ha en fin fortsättning på helgen!

Kram

2011-06-04 @ 23:01:55
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren herself...

Vi hade en toppendag :D

Ha en god fortsättning på helgen du också! Kram Madde

2011-06-05 @ 08:57:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0