Har blivit lovad...

Milou fick en sen rastning av sambon och hon har klarat hela natten!
Och dessutom är hon en sömntuta, eller väldigt avslappnad skulle jag kanske säga istället.
Hon blir inte stressad och måste/vill gå ut bara för att hon hör att man är vaken.
Det är ju JÄTTEBRA, hon är så lugn!
Jag låg vaken och läste en hel halvtimme imorse innan jag bestämde mig för att "väcka" henne och gå ut och kissa.
Hon märkte naturligtvis att jag var vaken och låg och läste...
Men skuttade inte upp för det och ville ut, hon låg kvar och TRYNADE på bädden tills jag gick upp och TYCKTE att det var kissdags.
Milou går från klarhet till klarhet!

Det som dessutom börjar funka är...
Att man kan gå toa själv och stänga henne ute från toaletten.
Dvs lämna henne själv utan att hon blir olycklig!
Hon piper till några gånger, men går sen och antingen leker med sina leksaker eller lägger sig på bädden.
Man kan lämna henne själv och gå ner till mamma en stund, och hon får klara sig själv.
Hon verkar trygg.
Ja, vi övar på det mesta här och det går FINFINT!
Vi har nu haft Milou i 16 dagar, och allt går framåt precis som önskat.
Hon är ett praktexemplar.
Tycker den STOLTA valpmamman då såklart
Nä, men träning ger resultat, den saken är solklar.

Idag...
Har jag blivit lovad av sonen, att han ska passa hunden medans jag "får lov" att gå ut och gå min Vibblerunda!
Det tillhör ju inte vanligheterna nuförtiden att man kommer iväg ut och motionerar liksom.
Han sa att jag inte fick väcka honom före 10.00.
Jag sa att jag väcker honom tidigast 09.30...
För då kommer jag iväg runt 10.
Tänkte jag då.
Inte så poppis, men jag vill gärna komma iväg i någelunda rimlig sporttid!
Ja, jag gillar ju helst att vara TIDIGT ute när jag sportar och tycker att 10.00 NÄSTAN är lite sent.
Men jag har ju fått anpassa mig lite.
Fniss.
NU kom han förresten som skjuten ur en kanon, från sitt rum av sig själv.
Klockan visar 09.22, skönt, då slapp jag väcka honom och bli utskälld att det är för tidigt
Dagen blir att hänga hemma i trädgården några timmar, sonen ska på kalas och sen ska vi på 30-års uppvaktning!
Nu lämnar jag er, dags att spurta ut till Vibble-o-tebaks!
Återkommer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0