Så proppmätt så att jag nästan spricker...

Värmerekord...?
Nähä, inte då.
Pust.
Nu ska man ju inte klaga, men trots vinden idag har jag nästan smält bort!
Eller vi.
Min vän, morsan och Milou.
Vi har hängt i bersån och försökt svalka oss med vatten som blivit pissljummet efter 5 minuter, glass, men det har hjälpt föga.
Kollade mammas termometer innan jag satte mig och åt förut (ca 45 min sen),  som nu är i skuggan, den visade 28 grader!
Inte förvånad om jag säger så.

Hunden mår väl SÅDÄR i värmen.
Hon han ätit dåligt sen igår, och druckit ganska sparsamt idag TROTS hettan.
Vi har verkligen pillat i henne maten och idag, och jag henne vatten med sonens gamla medicinspruta, dvs jag tvångsvattnade henne.
Känner mig lite halvnojig faktiskt.
Tycker hon ser lite tunn ut.
Mask?
Ja, jag kanske ska ta mig till apoteket imorgon och köpa maskmedel.
Hon har busat runt och så, men gått på halvfart typ.

Just nu sover hon.
Jag gav henne ett litet bad här förut, för hon var så skitig.
Sen släppte jag ut henne så hon skulle få rusa av sig och ruska sig ute.
Då sprang hon runt som en galning och sen...
Rakt in i den skitiga rabatten och satte sig i jorden!
Fint.
Matte tog sin lilla valp och fick spola av henne inne igen.
Och nu sover hon som sagt.

Jag har haft en mycket lugn och mysig dag.
Suttit och pratat och känner mig nedvarvad efter att ha varit väldigt speedad av helgens tempo.
Fick skjuts av min vän till Atterdags, och så handlade vi, och skjuts hem.
SUPERSNÄLLT!
Eftersom jag blev poker-änka, så köpte jag en sallad från salladsbaren.
Och jag kan säga att så mycket SALTA ingredienser som jag lyckades få med i den där salladen...
Det har jag inte ätit sen Gustav Wasas tid!!!
Men det är väl svettandet som krävde sitt salt, jag vågar bara för att jag äter mina tabletter.
Toppade det hela med en ciabatta och kaffe!



Nu är jag är så djäkla proppmätt så jag nästan spricker.



Rap...
Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0