Livet enligt Madde...

Oj...
Idag blev det lite bloggande, men jag har inte haft tid.
Det har varit fullt upp hela dagen, och vi har dessutom varit ute hela dagen!
Jag fick min motionsrunda.
Det var HETT!
Minst sagt.
Jag brukar faktiskt undvika träna sent på förmiddagen i sån här hetta, men just nu, som alla redan vet...
Har jag inget val.
Jag får träna när jag har barnvakt!
Så jag trampade iväg, svetten formligen rann av mig och vätskan fick fyllas på vid turiststationen innan jag var hemma.
Men det är så skönt ändå, att åtminstone få komma iväg.

Sen dusch och några timmar i bersån med Milou och bonuskussen.
Jag virkade lite på mitt nya projekt, det är NOG klart imorgon.
Spännande att få se om jag lyckats, tycker jag...
Såklart.
Så drog jag och morsan iväg till apoteket!
Jag har köpt maskmedel och avmaskat Milou ikväll.
Hoppas på en MINDRE smal hund med "bukmage".
Hon har ätit sin ranson mat idag, fått i sig rätt mängd, hon iallafall och är pigg och glad.

GLÖMDE skriva imorse att inatt kissade jag henne 00.00 och jag vaknade 08.33...
Inget kiss eller bajs på golvet!
11 veckor och rumsren, ursäkta om jag tjatar, men hon är SÅ duktig.

Efter apoteket drog vi till rusta och jag kunde köpa flipflops och lite garn.
Sen...
Åkte vi till Chifen så hon fick träffa Milou!
Fast Milou var mest intresserad av att nosa runt, detta är första gången hon fått "gå på besök" hos någon annan.
Så det var mycket intressantare än att vara hemma, här har hon ju upptäckt allt redan.
Handel på Atterdags, Milou och jag väntade i bilen medans mamma gick in först och handlade...



Raggarvovve i raggarbil!
Och sen gick jag och Milou hem därifrån, och mamma körde själv.
Lagom promenad.
Ja, sen har jag hushållsplockat massor och ätit middag, ser på tv och myser med Milou i soffan.

Livet enligt Madde...
Ja, det HÄNDER inte så mycket och jag hinner inte BRY mig så mycket om världen just nu faktiskt.
Det är hund, hund, hund och åter HUND!

Har tagit en jättefin bild på Milou idag som jag sen gjorde om i mitt bildprogram.
Kolla gärna...

www.stickqvick.blogg.se/bildblogg

Det är en typisk Milou-look, när hon sitter och tittar bedjade på mig och vill bli upplyft i knät och...
GOSA!
Den där lilla gosegrisen
Nu ska jag ut och rasta...
Den där lilla gosegrisen igen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0