Vi andra, vanliga, dödliga knegare...

Lika varmt idag som alla andra dagar!
Vi har hängt i trädgården under äppelträden där det blåst lite varma vindar.
När jag var ute på morgonpromenaden med Milou, kunde jag inte ens stå still utan att svettas.
Gick jag, och då går man ju sakta med en valp, så svettades jag.
Hur jag än gjorde, SVETT!
Det är rätt obehagligt faktiskt.

Så kom vännen Lillan hit på eftermiddagen, vi satt under äppelträden och pratade.
Åt glass, pustade, njöt så fort det kom en vind.
Vi har haft det väldigt mysigt och jag fick några riktigt bra hundtips.
Saker som jag inte tänkt på själv i uppfostran av Milou, väldigt bra och värdefulla tips om hur jag ska hantera vissa situationer.
Något som jag kör igång med direkt!
Det blev en väldigt skön och avslappnade dag.

Mitt projekt ser ut att misslyckas!
Jag ska göra klart ändå, för att se vad jag kan förbättra och göra om till nästa försök.
Jag kanske lägger upp en bild för att visa det misslyckade resultatet.

Såg nyheterna förut...
Ja, nu har jag börjat öppna ögon och öron igen för "världen utanför valpvärlden".
Riksdagsledamöter som lyfter pension år efter år för VÅRA SKATTEPENGAR UTAN att göra ett skit för att förtjäna dom!!!!
Jag tror ta mig fan jag smäller av!

Vi andra, vanliga, dödliga knegare...
Vi (dom som blivit arbetslösa, sjukskrivna, utförsäkrade ) ska straffas i all oändlighet och åka på smäll efter smäll för att man kanske blivit arbetslös eller sjuk.
Men en föredetta riksdagsman/kvinna som blir arbetslös, dom har valet att få pension hur länge som helst...
Bara för att dom jobbat i riksdagen!
Ingen begränsning DÄR inte.
Jag säger nu inte att dom inte skulle få en krona OM dom inte får jobba kvar, men det borde väl gälla samma regler som för alla andra?
Har jag rätt eller har jag rätt?
Jag har rätt!

En f.d riksdagsgubbe som var med i inslaget, fick ut 44 000 kr månaden.
(heder att han ställde upp... )
Detta trots att han hade eget företag och jobbade som tandläkare.
Fast...
Han hade "ont i ryggen" så han kunde bara jobba en dag i veckan, så han sökte andra jobb...
Och lyfte under tiden av sin riksdagspension.
Sticker DET i ögonen på någon?
Ja, på mig sticker det djäkligt mycket iallafall!
Vilka andra i vårt samhälle som blir arbetslösa, har ont i ryggen och inte kan jobba med sitt företag...?
Får någon form av pension från sitt förra jobb i alla evighet?
Ingen jag känner eller hört talas om iallafall.
Herregud, mycket ska man höra innan öronen innan trillar av.
Detta hoppas jag dom genast ändrar på, arbetslös person, oavsett jobb, ska alla ha och stå inför samma villkor.
Vi lever väl i ett demokratiskt samhälle eller?
Jag blev ytterst tveksam idag.
Ändring tack, annars ska jag OCKSÅ ha "pension" ifall jag blir arbetslös...
Och jag ska ha pengarna tills jag får/hittar ett nytt jobb!
Bara så ni vet...
Rolf K Nilsson mfl  !
Nu ska jag ut med den pensionsbefriade vovven på promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0