Det var som jag trodde...

Nä, det var som jag trodde...
Leif trodde inte den här gången heller att dom som varit misstänkta i Da Costa-fallet gjort det!
Och det trodde inte jag heller efter att ha hört "alla bevis" i målet.
Och han tyckte att ÄVEN DENNA GÅNGEN att polisen är ena riktiga...
Klingisar & Klangisar.
(Läs: Idioter... )
Och jag tycker nog allt att hela den här programserien har fördummat polisernas arbete väldigt mycket.

Dom är lite som JAG, uppe på Fenomenalen på Fornsalen, när jag skulle lägga "klossar i olika kombinationer", lösa olika tankepussel, flytta brickor i en ram och få rätt brickor brevid varandra...
Och nu citerar jag mig själv, OM MIG SJÄLV:
"En amöba utan hjärna!"

Jag tror att alla poliser i sverige sitter och HEJAR på program som EFTERLYST...
Och SPOTTAR på "Veckans Brott".
Men det är ju klart...
I Efterlyst får dom ju fast en MASSA bankomattjyvar och snattare i Ica-affärer när dom får in en massa tips på tipstelefonen, SOM POLISEN sitter och tar emot.
Det är ju inte säkert att DOM BROTTEN heller hade blivit uppklarade annars!

Sambon undrade om inte Leif var lite opopulär så där ute till mans hos poliskåren...?
Jo, det skulle man nog kunna misstänka, tyckte jag...
Och så fnissade vi lite hånfullt.
Ursäkta om jag har lite samma uppfattning som Leffe
Nu har jag Facebookat mig till medvetslöshet i 24 minuter, man måste ju hinna med DET OCKSÅ.
Ack, hårda cybervärld.
NU MÅSTE jag SOVA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0