Jag blev så less och snattade godis från sonen...

Jag blev så trött och besviken så jag bara smällde av här.

Den lila skit-bomullssjalen var på sluttampen...
Jag hade 1 ½ varv kvar när jag inser jag att jag virkat FEL 1 ½ varv innan.
Varför är det alltid så för mig med projekt som jag vill bli av med?
Jämt blir det ju så!

Först tänkte jag skita i att repa upp sjalen, för det FUNKAR ändå.
Ingen skulle förmodligen se det.
Men...
Perfektionisten i mig sa:
Aldrig i livet, du repar upp genast din latmask!
Så det gjorde jag.
Följdaktligen blev det massor kvar att göra om, och när man är på slutet på en sjal blir det ju ganska långt.
Jag hade ett halvt varv kvar efter upprepningen (plus fransarna då såklart)...
När jag bara la ner skiten och började på en likadan sjal i gräddvit mohair, TILL MIG SJÄLV!
Fuck bomullssjal i 8/4 garn.
Jag blev så less, och jag insåg att jag skulle stressa upp mig till vansinne bara för att bli klar med det sista av sjalen.
Bort med den, och stressnivån sjönk.

Så ringde jag sonen förut...
Och det var inte heller någe vidare muntert.
Han var sur som ättika av någon anledning och ville bara avsluta samtalet snarast!
Jag fick ge mig, ingen idé att prata med någon som INTE vill prata.

Själv har jag gjort "en typiskt Madde-grej"  under dagarna två.
Sonen fick godis av någon på sitt kalas i söndags.
Det tog jag efter kalaset och sa att han fick spara det till nästa dag, för det hade blivit lite för mycket socker annars.
Vi ställde in påsen i kylskåpet.
Igår när han begav sig till skolan, vidare till sin far...
Så glömde han påsen.
Jag såg den under dagen igår, och SNATTADE godis för glatta livet
Jaaaa, så det tog visst slut, TYP.
Idag gick jag och köpte nytt godis, och ersatte det uppätna.
Fint, duktig mamma!
Bara det att under kvällen nu, så har jag varit och nallat IGEN.
Finns lite bottenskrap kvar i påsen.
Fint där, dålig mamma.
Vad göra?
Jo, jag tror jag väntar med att fylla på den där godispåsen tills sonen kommer hit.
Annars fyller jag på, äter upp, fyller på och äter upp...
Jag har så fruktansvärt dålig karaktär!
Nu ska jag sova, imorgon blir det jobb, men jag hinner nog blogga innan.
Over and out från Godissnattaren.




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Varför gör Du inte som jag, köper en egen påse godis, jag har ju ingen att gömma för.Ska ju egentligen inte äta sötsaker.Men när suget blir för Jävligt, kan jag inte stå emot. Bara måste ha det.Det blev värre efter Dotterns 40-årsdag, då hn hade smörgåstårta+chokladmoussetårta tabubelagt båda för mig.Tänkte att en gång, men det blev en gång f.m.Får lite svettningar.Men det tar jag,det är ju så himla gott.

Nu har jag ju börjat gå stavgång med Carema Må,Ti,On. De andra dagarna får vi gå själva, men känner jag mig rätt, blir det inte av.Ska aktivera mig med tvättstugan, strykning, mangling.Lite städ.Så jag håller mig i form, stickar lite mellan varven.

Är allt bra med Dig ?



kram Mi

2011-03-30 @ 20:44:01
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0