Jag mötte Hacke...

Hemma, soffan, frukost, ledig!
I rabatten hittade jag idag...



KROKUS på väg upp!!!!
Ja, våren kommer med stormsteg, och efter gårdagen så finns det verkligen HOPP.
Jag promenerade till jobbet igår och solen sken, det var ganska varmt fastän klockan bara var runt 08.00.
Och vi fortsatte att vara ute mycket under dagen, det var UNDERBART.
Soligt, vindstilla, varmt...
Ja, underbart räcker väl inte ens efter all kyla och snö i så många och långa månader.
När jag satt på jobbet på förmiddagen, såg jag att temperaturen låg på 12 grader på uteplatsen.
På eftermiddagen, när jag skulle fika och satt i köket, ser jag att temperaturen stigit till 15.5 grader.
??????
Va?
Jag tog på mig skor och gick ut och satte mig på en stol UTAN jacka, i solen, och det var varmt.
Ja, det blev alltså ÅRETS FÖRSTA FIKA UTOMHUS, utan ytterkläder dessutom.



Amen hur glad blir man då på en skala från 1 - 10?
Typ 10-glad skulle jag vilja påstå.
Ja, det var knappt så jag ville gå in igen.
Och lite hade jag nog glömt bort att jag varit ute en del under dagen, för på kvällskvisten SVED det rejält i mitt ansikte.
Fröken Likblek tänkte inte så himla mycket på att vårsol TAR.
Ja, dags att passa sig så inte rosacean blommar upp pga att man känner sig som en kärlekstörstande SOLROS, och bara vänder sig med ansiktet efter solen så fort den dyker upp.
Men GUD så GÖTT det var med gårdagens väder.

Mindre härligt IDAG dock.
Molnigt, blåsigt och KALLT!
Fast imorgon smäller det tydligen till igen...
Jag är REDO

Och när vi var tillbaka i kvarteret där jag jobb-bor så hörde jag igår...
Drrrrrrr, drrrrrrrrr, drrrrrrrr, drrrrrrrr.
Tystnad.
Drrrrrrr; drrrrrrrrr, drrrrrrrr, drrrrrrrr.
Tystnad.
Och så där höll det på.



Jag följde ljudet och DÄR, i en tall hittade jag...
Någon som ser något?
Förmodligen inte.
Min mobil har ju inte så bra zoom.
Det var....



Hacke Hackspett!
Och detta är faktiskt första gången i mitt liv som jag faktist SER en livs levande hackspett!
Hört har jag gjort, framför allt när vi bodde på landet, men sett har jag aldrig gjort.
Coolt.
Den var jättefin och jag försökte som ni ser, zooma in den, men kvaliteten är usel.
Dags för en ny kamera kanske.
Ja, där stod jag och tok-glodde jättelänge på hackspetten och fick till och med hack-dus i håret.
Det liksom singlade ner hackat trä, och hackspetten brydde sig inte ett skit om att jag stod där.

Så kom det några flanörer som undrade vad jag stod och tittade på.
HACKSPETT, teaterviskade jag och pekade, och så stod vi FEM personer och tok-glodde på Hacke.
Och vi var alla väldigt imponerade av honom!
Nu ska jag börja min dag.
Och...
Nu kom solen visst fram.
Jag återkommer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0