Varv 33 och nu är det snart inte mycket kvar...

Jag håller på med varv 33 och provade nyss sjalen.
Eftersom jag använt för stor nål, har sjalen blivit större än vad den borde vid det här laget.
Jag blir GLAD för att...

Det innebär att jag måste avsluta sjalen i förväg, annars blir den för stor!
Så jag gör klart det här varvet, sen kanske två till och sen...
FINITO!
Funderar på om jag ska göra en till på studs, i rätt nålstorlek så jag får göra hela sjalen.
Eller om jag ska vänta...?
Jag får väl se, men jag är sugen på lite KLÄDER nu kanske.
Det jag bestämt med denna sjalen är att den blir lite mer som en cape och jag ska göra snodda snören på framsidan med små pärlor i.
Så man kan knyta den i snörena istället för knyta ändarna av sjalen som på bilden till mönstret.



Det kommer bli för klumpigt.
KAN vara så att jag gör fransar också, det ska det inte vara på orginalet.
Jag får se hur mycket garn jag har kvar, och hur det kommer se ut när jag testar.
Den blir fin dock, jag gillade vad jag såg när jag provade den
Det jag vet med säkerhet är iallafall att sjalen gör jag klar under torsdagen.
Imorgon startar jag upp något nytt om jag kan och hinner.
Jag längtar till torsdag för det bästa som finns...
Det är att få slutföra ett PROJEKT.
Det ska bli så spännande
Nu ska jag se klart en rysare, sen sova.
Hinner jag så blir det blogg imorgonbitti!
Sov gott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0