Vi själ som korpar från varandra...

Nu är jag hemma igen...



Och igår ville jag bara ge upp när solen sken, det var iskalla stormvindar och en djävla massa GRUS och damm som blåste på en och la sig som ett oskönt PUDERLAGER i fejset och över hela mig.
Den här tiden innan gatorna är sopade och det tokblåser...
Är oskön.
Humöret på topp som ni märker

Så kom jag hem här, kollade nyheterna och såg om jordbävningen i Tokyo, Japan.
Fruktansvärt är väl det MINSTA man kan säga om det.
Jag ryser när jag ser bilderna på tsunamivågen som drar in över kust och land, folk i panik på ett kontor när jordskalvet drar igång, folk i panik på gator...
VART tar man vägen undrar jag, när ALLT kan rasa ner i skallen på en, eller svepa iväg med en och dränka en.
Jag ryser och tänker på ens egen lycka att vara född på "rätt ställe" i världen, gräver ner mig i min röda, trygga Ikeasoffa.

När jag kom hem så kom min mor upp här med en plastlåda innehållande:
"Mammas chokladbollar"!



Vad är detta, undrade jag?
"Leverans från DIN SON", sa mamma.
Okej, det var alltså dom här "klasskakorna" som beställdes hem av klassen i JULAS, som barnen skulle sälja 15 askar var av.
Jag har inte sett till min beställning förrens nu, och jag har INTE fått BESTÄMMA SJÄLV VAD jag skulle köpa.
Detta var förmodligen vad som fanns kvar!
Och så såg jag, den var ju ÖPPNAD!

Men hallå, kolla där, sa jag till morsan, den är ju öppnad...?
"Ja, det är JAG som öppnat den och tagit några..."
Jaha sjysst, jag har inte ens betalt den, så har DU norpat från min låda, fint.
"Jamen hörrudu, jag ska tala om för dig att JAG fick en låda med kolor som OCKSÅ var öppnad.
 Och det första DIN SON sa till mig var:
Ja mormor, här är dina kolor och URSÄKTA MIG...
Men jag har ätit upp alla CHOKLADKOLOR som var i asken!
.... så jag fick minsann en halväten låda med kolor."

Kan man göra annat än gapskratta?
Att sälja kolor och sedan äta upp hälften INNAN kunden fått kolorna.
Så får kund-mormor betala fullpris ändå.
Sen hämnas kund-mormor genom att äta upp kund-mammas chokladbollar!
Vilken härlig familj
Vi stjäl som korpar från varandra.
Nu ska jag duscha, sen kommer sonen och sen ska jag träffa bästisar och barn på fika!




Kommentarer
Postat av: Kristina

Dom är i alla fall populära, kolorna och chokladbollarna. Dottern har också sålt och de går åt som smör. Nu är det värre, nu ska dom sälja plastpåsar igen, förra gången fick vi köpa allt själva. Nu har vi sagt ifrån, hon blev av med några förpackningar till busschauffören men det som blir kvar från oss får dom som kan sälja sånt ta hand om.

2011-03-11 @ 22:51:14
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Va, plastpåsar, vad är det för plastpåsar man säljer då, soppåsar eller?

Det har jag nog aldrig hört talas om förut att man säljer plastpåsar.

Det låter ju ganska osäljbart.

Ja, eftersom sonen slarvat bort mestadels av sina sålda pengar, så blev denna försäljningsomgången ingen hit för honom heller, den blev dyrköpt.

650 kr fattas.

Vi får väl se VART/om dom dyker upp...

2011-03-11 @ 23:18:42
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Kristina

Har du undkommit plastpåsarna! Tur du har! Det tycker jag dom kört med länge här. Fryspåsar är det, 2- och 3-liters, 3 rullar i var förpackning, tror det var 150 påsar i varje förpackning. Förra gången stod det inget alls på förpackningarna men den här gången var det tryck på, dom var från Gotland faktiskt.

2011-03-13 @ 12:13:16
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, vi har undkommit påsarna, TACK & LOV ska jag väl tillägga då, när jag läser vad du skrivit.

Det måste ju vara hopplöst att få sålt, då kan man ju lika gärna lägga ett bidrag till klasskassan istället för att plåga ungarna med försäljning.

2011-03-13 @ 14:32:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0