Fler ess i min ärm...

Ring, ring...
Sonen ringde och väckte mig imorse.



Denna bild har jag för ovanlighetens skull INTE gjort...
Men det är OTROLIGT LIKT mig just nu, efter endast 6 timmars sömn.

Jag hängde den sista tvätten igår, tryckte i mig TRE chokladbollar i ren ilska efter kvällens härdsmälta efter "ej bortplockad tvätt" och läste i min nya bok "Blondie" av och om Birgitta Andersson.
Det är väl inte en kioskvältare för Birgittas skrivande är lite flyktigt, men det är en väldigt intressant bok om hennes liv.
Och hemsk.
Så jag fastnade i den, och blev väckt alldeles för tidigt.

Men, när dom då på nyheterna säger att den fjärde kärnkraftsreaktorn i Japan har börjat brinna...
Då känns "bortglömd tvätt" och "förtidigt väckt" som ett mycket stort ILANDSPROBLEM.
Mitt gnäll kan jag stoppa upp någonstans.
Tycker förmodligen sambon också
Men han kan inte andas ut för det.

Igår fick jag POST!
Traderapost.
Jag fick mitt nya stick-&-virkhäfte som jag vunnit för EN KRONA!
Fast frakten kostade å andra sidan 33 kr så...
Men...
Jag blev ÅTERIGEN så positivt överraskad så jag nästan DOG när den damp ner i brevlådan.
Man bjuder liksom på ett häfte och oftast är det kanske EN bild man fastnar för, i detta häfte var det ju denna klänning som var lockbete för mig...



Men fick även...







ÄLSKAR denna lilla gula klänning som ser ut att vara inspirerad av en gästhandduk...





Och det fanns mycket, mycket mer!
Jag är absolut ett barn av mitt 70-tal!

Nu när jag har fyllt upp min lilla butik någelunda inför sommaren, ska knåpa ihop en poncho till Sunshine, har en sjalbeställning att ta tag i och så ska jag ta mig tid att ge mig på ett KLÄDESPLAGG till.
Än så länge har det ju bara blivit min egenkomponerade kjol, eller jag har ju mina ponchos också men nu ser jag KLÄDER framför mig.
Jag är lite spänd på om jag kommer klara det...?
Jag är ju inte så van att göra kläder liksom.
Men kjolen gick ju bra.

Nyss ringde sambon, "Heeej älskling...
Är du fortfarande lika arg?"
Hm, fnys, nä, det är MARGINELLT just nu, sa jag.
Men kände mig faktiskt lite FNISSIG när jag hörde hans ton.
Han lät så...
Försiktigt MJUK.
Typ:
Bäst jag ringer och kollar läget så hon inte slänger ner mig i en jordhåla och lämnar mig utan mat i veckor när jag kommer hem.



Nä, risken är liten just nu, men ett fint, nytt schema hänger på kylskåpet och jag tror Mickan & Fredde i Solsidan ligger i LÄ just nu i tokigheter, vad gäller att få den jämnställda vardagen att gå ihop.
Nästa år skriver nog  JAG manus ihop med Felix Herngren.
Jag har fler ESS i min ärm än vad någon kan ANA 


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madde ! Var det så Du kallades ?

Vad snygga kläder.Såg ett snyggt virkgarn purpurfärg, men ganska tunt så det är nog till dukar,kuddvar m.m.

Tänk vad jag verkade och sydde när jag var i farten på -70+-80talet.Virkade ponchos på löpande band alla ville ha, de bestämde färg.Så kul, nu är det bara datorn som gäller och stavgångspromenader.Ska börja lite med korsord, köpte Expressens bilaga.De sa sist den var slut, men inte för alltid som jag trodde.



Kram och virka den gula diskunderläggsklänningen.

när jag var ung använde vi diskunderlägg i skumgummi och sydde underkjolar av, så vi skulle likna Brigitte Bardot.Sommarsöta rutiga i pastellfärger.



2011-03-15 @ 16:37:59
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0