Den räddande ängelen...

DETTA kändes väl ändå lite onödigt...



Knäppte jag med mobilen för ca 1½ timme sedan när jag gick hem från jobbet.
Och i tisdags knäppte jag dessa...



Gula gräsmattor i Östergravar, MEN tittade man riktigt nära så såg man SPIRANDE GRÖNT överallt i det gula havet...



Våren på G.
Så då kändes snön extremt onödig enligt mina mått mätt!

MEN...
Vädergubben på Tv4 ingav HOPP nu på morgonkvisten trots allt.
Nu skall temperaturerna stiga och ligga på mellan en 5-7 grader här i veckan, och det var inte OMÖJLIGT att det skulle kunna stiga till en TIO GRADER i söder.
OCH...
I småland kunde det i veckan KANSKE stiga upp till en 12 - 15 grader!!!!!
Ja, nu är inte detta smålandsinland men...
Det INGER HOPP ändå.
Blir det 12-15 grader där, kanske vi får 8-10 här?
Om det är lite vindstillla.
KANSKE man skulle besöka glassmagasinet, och gå till STEKHYLLAN vid bibblan och sätta sig och njuta av en glass då?

En sak jag gick och funderade här på under promenaden var faktiskt att om jag hade bott NORRÖVER i landet, haft långa vintrar, kallt, snö och allt det där jag hatar...
Då hade jag nog förmodligen varit en mycket deprimerad människa!
Inget larv alltså, för bara det här att snön kom tillbaka igår eftermiddags fick mig att känna mig DEPPIG.
Jag blev så nere i skorna bara av att SE den där djävla snön börja singla ner från skyn så det var inte klokt.
Jag känner mig så beroende av värme och sol, och denna vintern HÄR iår, är förmodligen den längsta jag upplevt i hela mitt 40-åriga liv.
Jag kan inte påminna mig om en så lång vinter sen JAG levt iallafall.
Kanske när jag var barn, men DÅ tyckte man förmodligen det var TOPPEN, det tycker jag sannerligen inte nu.
Och så här har det förmodligen alla som bor "norröver" år ut och år in.
Det hade jag inte pallat.
Aldrig.
Men detta var en ENGÅNGS-VINTER för Gotland hoppas jag, och denna snön får smälta bort fortare än kvickt...
För jag har GLASSMAGASINET inplanerat nästa vecka.
Och hör sen!!!!!

För att sen hoppa till något POSITIVT och UNDERBART SNÄLLT...
Så räddade min arbetskompis mitt jobbdygn igår, min arbetskompis gjorde en INSTAS som var så otroligt generös.

Igår, jag traskade iväg till jobbet med Morgonpasset i P3 i öronen.
Det var väldigt intressant, dom hade Margot Wallström som pratade om sitt arbete i FN på besök och jag var helt uppslukad av programmet.
När jag har typ 200 m kvar till mitt arbete, som då ligger på andra änden av stan, började jag blinka och tycka att jag SÅG djävligt dåligt.
Och inte bara djävligt dåligt, jag hade syn som var så suddig så det kändes som om...
JAG GLÖMT MINA GLASÖGON!!!!!
Nä, dra åt helvete, jag hade glömt ta på mig brillorna.
Och ett dygn utan glasögon hade bara inte gått.
Jag ser ju i princip nada utan glasögon, och den huvudvärken man får UTAN glasögon när man är närsynt...
Ja, den är inte att leka med!

Och inte skulle jag kunna be sambon eller mamma komma över med glasögonen heller, för dom har ju ingen BIL.
Den är ju på verkstad.
Nä, dra åt helvete!
Vilken MARDRÖMSSTART på morgonen.
Alternativet var att ringa och säga att jag var tvungen att gå hem och sen tillbaka och bli typ EN TIMME FÖRSENAD till jobbet...
Eller fråga om min bilburna arbetskompis kunde hjälpa mig att få dit glasögonen.

Jag ringde och min arbetskompis, och den räddande ängelen, hjälpte mig att få glasögonen SNABBT till jobbet.
Det gick i ett naffs och hon fick en lite slant i bensinpengar, även om hon inte ville ha några.
Fy fan, det är mycket som gör att man är TACKSAM att man har ett så underbart JOBB som man har!
Så jag slapp vara blind, få huvudvärk och kunde fortsätta min jobbdag som vanligt!!!!
Tack, tack, tack, säger jag bara.
Nu ska jag börja min dag.
Jag ska duscha, fixa det sista med min nya hemsida och sen ska jag fixa med en hemsida till.
Jag ska "puffa" lite för den lite senare.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0