Vårat älskade matt-skadedjur....

Sitter och ser morgontv på Tv4...
Dagens meterolog verkar vara en kille från redaktionen som fått rycka in för att någon blivit sjuk.
Han FÖRSÖKER vara proffsig men framstår som nonchalant istället, darrar på rösten och smackar konstant med munnen.
Han är nog VÄLDIGT nervös!

FEBERN har gått ner REJÄLT, jag har bara lite feber nu, HALLELUJA!!!!
Förkylningen har dock tilltagit, men det är ju skitsaksamma.
Huvudsaken att jag inte är däckad.

Plastmattan i köket har ännu inte blivit angripen av vårat lilla ÄLSKADE matt-skadedjur.
Han har hittat en NY favoritplats...



På trasmattan och under torkställningen i trappuppgången!
Jepp, där sitter han och har det bra mest hela dagarna numera.
Ja, det är jag som "lett" honom in på den platsen iofs, jag la dit tunneln så han skulle skutta dit självmant.
Allt för att leda bort honom från köksmattan-frestelsen och stolarna.
Han tycker det är toppen, HELST ska det vara lite TVÄTT som hänger där också.
Då är han mer gömd liksom.
Fast det spelar inte så stor roll egentligen, han är ju inte direkt skygg av sig våran kanin.
Han har nog inte fattat att han ÄR ett flyktdjur egentligen.
Han tror nog att han är en katt, han beter sig som en iallafall 

Jag ska snart klä på mig lite kläder, sonen ska till sin kompis som bor ungefär där jag jobbar.
Vi har ju ingen bil, och cykla går inte för då får jag ont i nacken.
Vi får ta en liten promenad i lugn takt.
Jag har liksom inget val.
Vill inte att sonen ska behöva sitta isolerad bara för att vi inte kan skjutsa hitan och ditan och jag är risig.
Sambon har dessutom jobbat natt, och behöver sova.
Jag kan behöva lite luft, bara man inte "svett-går" så är det nog helt okej.
Lite senare ska jag fota om min virkade "Britta-kjol" med modell...
Ta det lugnt i övrigt.
Det blir en skön lördag.
Återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0