Du har hårdrockshår...

Dagen har varit mycket bra!

Jag och sonen fick skjuts ner till Fornsalen av pappa och bonusmamma.
Sonen gick in gratis...
Jag fick betala 100 kr!
Okej...
100 kr för att gå på ett ställe som nästintill sett likadant ut sen jag föddes!
Jojo.
Ja, vi gick såklart in och hade det mysig.
Fast det är ju djäääääääkligt kallt på sina ställen.
Men det är ju mysigt att se Igelkottsflickan för femtielfte gången och ändå undra om dom gissat RÄTT om hennes grav.
Så kom vi in i vikingatiden och jag...



... hittade vikingatron med Hugin och Mumin och kände mig lite som Oden.
Ni ser vad gudalik och maffig jag ser ut där på min tron, kändes som jag hade passat in bra som HÖGSTA HÖNSET i Midgård
Bara en yxa som fattas.

Så hade dom en NY tillfällig utställning (Wow, dom har poppat till sig på Fornsalen...) som handlade om att bli vuxen.
Det var jättekul och vi sprang fram och testade dom olika stationerna.
Så hade dom satt upp olika TYPER av stilar på väggarna.
JAG...
Identifierade mig direkt med hippietjejen, i stil och kläder.
Sonen...
Han sa:
Nej, nej, nej, du är ju HÅRDROCKAREN!



Här är det sonen som har hängt upp hårdrockaren och tittar ut!
Det här är alltså MIN STIL enligt honom.
Och han motiverade det med att:
"Det ser man ju på håret mamma, du har hårdrockshår som är perfekt att headbanga med!"
Jaha...
Men kläderna...?
"Det är du!"
Okidoki.
Nä, där kunde man hitta, göra och testa mycket kul på en ganska liten plats ändå.
Sen drog vi upp till Fenomenalen!



Vi testade båda att cykla igång HUSHÅLLSELEN, jag kom så högt att jag kunde hålla igång både en glödlampa, nåt mer, och en dator.
Men det var så in i helvete jobbigt att komma upp i 80 watt, så jag höll på att dö där på cykeln.
Kunde konstatera att skulle JAG cykla igång våran dator här hemma...
Då skulle den kunna vara igång i ca 2 sekunder.
Max.

Så testade vi synvillstavlor, att vara "väderflickor", göra film, spel och jag testade olika LOGISKA spel/tester.
Ni vet typ:
Här har ni 10 olika träbitar, försök att få till "den här formen".
Jag testade och testade och testade...
En massa olika såna där, fick inte till NÅN!
Jag är lika OLOGISIK som en amöba utan HJÄRNA.
Jag är typ HELPANTAD!
Skönt att man fick kvitto på det.



Sen drog vi till skattkammaren och ner i packhuskällaren.
Men där var det så kallt att jag sprang snabbt upp igen.
Efter 2 timmar på museét var vi "mätta och belåtna" på fornfynd, men SUPERHUNGRIGA på mat!
Så vi gick ner till restaurangen och åt lunch.
Sonen var superskeptisk till menyn, men valde tillslut quesadillas med kycklig och sweetsoursås.
Och tog första tuggan och sen var han LYRISK och menade på att "Det var det bland godaste han någonsin ätit".
När han sen gick och hämtade mer dricka gick han till och med fram till servitrisen och berömde maten, både en och två och tre gånger.
Jepp, det är min 11-årige son det!
Man skulle kunna tro att han är 35 och världsvan genetleman á la James Bond

Sen kollade vi in lite souvenirer innan vi gick...
Jag hittade två muggar som jag tyckte passade mig...





Två muggar nära mina köksskåp snarast

Med mätta magar drog vi upp på stan en liten sväng, innan pappa hämtade sonen på Öster.
Jag...
Gick in på Norrbys bokhandel för att kolla vad det fanns att fynda på bokrean.
Dom kör ju 30% på allt, så man kan ju välja och vraka bland hela sortimentet.
Jag hittade...



... och fyndade denna bok med jättefina mönster i.

  

Jag ska antingen börja göra den där ponchon i det underbara mönstret imorgon, eller sjalen i musselmönster som är på framsidan av boken.
Jag ska göra båda projekten, frågan är bara VILKET jag ska börja med.
Ponchon skall jag dock göra lite smalare, den var lite för bred för min smak, men mönstret är underbart!
Så kom jag hem, landade i soffan och så kom bonuskussen över en stund.
Nu sitter jag och väntar på läggdags...
Jag är ganska trött liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0