Världen denna morgon...

Världen bland annat denna morgon:

Ett tredje kärnkraftverk håller på och kollapsar i Japan.
Förödelsen på land ser ofattbar ut på tv´n.
Efterskalv på 6.2.
11 personer skadade i explosionen i kärnkraftverket.
24 lammungar ihjälbitna av en hund i Bara.
En man är misstänkt för mordförsök på sin sambo här i Visby.
Gotlands Turistförening har kört sin ekonomi i botten, nu går dom i graven.
Ett litet axplock.
Ja...
Själv ska jag DAMMSUGA med värk.
Jag är DJÄVLIGT glad och tacksam att jag slipper sitta med en filt på gatan, utan hem, utan kläder och ägodelar kvar med ett kärnkraftsmoln svävandes över mitt huvud.
Jag ska bara dammsuga med värk.

Idag ska jag göra något för världen.
Jag ska virka en mössa och lite till av restgarner, till Hjälpstickan.
Jag ska börja på en ny poncho till lilla Sunshine.

Jag är SJÄLV!
Sambon är på jobbet.
Sonen i skolan.
Jag ska ta vara på den här dagen, och börja redan nu.
Sambon kommer nog hem runt 15.00 - 15.30 så det gäller att passa på.
Nu...
Mot köket och dammsugaren så jag hinner njuta sen.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi har mycket att vara tacksamma över även om det känns tungt och motigt ibland.



Ha en fin måndag!

Kram Ingrid

2011-03-14 @ 09:25:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Det har vi verkligen!

Jag tackar faktiskt gud varje dag när jag ser vad som händer i världen!

Ha en fin måndag du också!

Kram

2011-03-14 @ 10:18:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0