Bygger vovve-bo...

Dagen har gått supersnabbt.
Det blev inge symaskin, jag satte mig på balkongen och virkade.
Vill bli klar med den turkosa sjalen.
Sen cyklade jag iväg till jobbet, där det var "Farväl-fika" till chefen som slutat.
Vi fick rabarber-&-björnbärspaj med vaniljsås och kaffe.
Så satt vi ute i trädgården och smaskade.
Det blev en trevlig liten stund och sen...
Cyklade jag och hämtade sonen, och så stack vi till Zoo för att köpa ny kaninmat som Leo förhoppningsvis blir bättre i magen av och...
Så skulle vi titta på ett litet halsband och bädd till valpen.

Halsband blev det, men hundbäddarna var svindyra.
Så det får bli en tur till Stenkyrka och den nyöppnade hundaaffären där.
Dom hade jättefina hundbäddar till vettigt pris.
Annars kan man ju göra en själv, men...
Nä, jag köper en.
Istället kom vi hem med...



En liten början av små hundprylar!

Jag har börjat bygga VOVVE-BO
Andra köper barnsäng och barnvagn, och jag börjar "Go hundbonanza".
Kunde med andra ord INTE vänta med att köpa lite hundsaker, som jag sa att jag skulle göra igår.
Jag köpte ändå.
Sonen fick välja några små leksaker, jag köpte valpschampo, halsband, tandborste, små tuggpinnar, och en "klicker".
Vi/jag ska nämligen testa en ny typ av träning med Milou, "Klickerträning".
Har pluggat på lite, vi får väl se om det funkar.
Ja...
Så nu är det en hundbädd och valpmat som fattas.
Fast maten lär jag köpa samma som den får nu, annars kan magen paja.
Gjorde misstaget att köpa helt olika valpmat när Filsan kom hem, istället för att köra samma som hon fick där hon kom ifrån.
Hon blev jättesjuk i magen, och fick diarré.
Så...
Det misstaget gör jag inte om.
För övrigt tycker jag att tiden sniglar sig fram, kan det bli fredagen den 20:e SNART
(gud vad jag tjatar, förlåt, men som blivande hundmamma kan tiden inte gå fort nog... )
Så, nu ska jag inte skriva mer om valpen idag.

Bonuskussen har varit här en sväng och jag har hjälp henne att starta upp en sjal.
Nu sitter jag och ser "Uppdrag Granskning" och bara GAPAR...
Fy fan!
Ja, mycket kan man säga om äldrevården, och det har jag gjort så det räcker och blir över på den här bloggen...
Om chefer/småpåvar, sjuksyrror, och personal som borde slutat för längesedan att jobba med äldre för dom är aströtta på sitt jobb och gör ett SKITJOBB ...
Men så här illa kan dom bara inte behandla boende och deras anhöriga som i historien som dukas upp i programmet!
Man borde kanske inte tappa hakan längre för hur saker hanteras...
Men det gör jag ändå ikväll.
Jag SPYR!









Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag förstår att ni ser fram emot den där hundvalpen! Visst måste man väl skaffa grejor och förbereda för nya famljemedlemmar, även för fyrbenta.



Varm kram! /Ingrid

2011-05-11 @ 22:17:05
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Madde Herself

Ja Ingrid, nu är det så outhärdligt att vänta tills nästa fredag så du anar inte!

Jag håller på att bli knäpp :D

KRAM tillbaks!

2011-05-11 @ 23:27:00
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0