Ta med sig sin lilla skugga när man bajsar...

Vi somnade runt 23 igår,  vaknade 06.49 och Milou har sovit en hel natt till!!!!
Jag är djupt imponerad.
Men jag körde tre rastningar inom loppet av 1½ timme innan läggdags, och det verkar funka.
Jag har dock vaknat några gånger under natten och KOLLAT henne...
Men hon har sovit!
Och inga fläckar på golvet i rummet.
Vi är verkligen, verkligen på rätt väg.

Vid LÄGGDAGS vart det dock lite problem.
Sonen har ju legat på golvet på en madrass brevid Milou, som stöd under hennes första nätter.
Igår åkte ju sonen till sin pappa, och då kände jag nog att detta kan bli lite problem.
Kanske...?
Vi gick och la oss, sängen är ju hög och Milou, ja, hon ville INTE ligga själv på sin bädd!
Hon ville hoppa upp i sängen.
Och jag tänkte:
Jaha, jag får väl dra in sonens madrass och ligga på golvet då, men hur ska det gå på onsdag när hon ska sova hos morsan?
Jag drog iallafall in hans madrass, den är TJOCK, men jag kände direkt i nacken att detta kommer inte gå!
Madrassen på golvet blir för stumt och hårt.
Milou var dock snabb som blixten och kröp direkt ner under täcket och slocknade!
Okej...
Vad göra?
Vad kan trösta små barn när dom sover själva i sin säng?
Jo, ett GOSEDJUR naturligtvis.
Kunde det funka på valpen kanske, att ha ett gosedjur med sonens lukt på som tröst i bädden?

Valpmamma Madde gick in och rotade bland sonens gosedjur, hittade en barn/valpvänlig nalle med garnnos och samma storlek som Milou.
La Milou på bädden, gosade med handen, la nallen bakom ryggen på hunden och vips...
Hon somnade som en stock, sov tätt intill nallen och kände inget behov av att sova nära människomamman!
Se där, är man inte FIFFIG så säg?
Då var det problemet löst!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, barn eller valp...
Same, same!
Vad sonen säger om att jag snott en av hans HÖGT ÄLSKADE gosedjur återstår att se.
Men det får han bara TA liksom!
Man måste vara generös mot sina småsyskon

Och så har vi det där med TOABESÖKEN för min egen del.
Jag har ju den här lilla skuggan som följer mig vart jag än går.
Och återigen, när man har småbarn är det ju först så, om barnet är vaket, att man måste ta med sig barnet in på toan när man uträttar sina behov.
När dom blir större måste man ha dörren öppen, för att ha koll på barnet.
OM inte ens man är hemma typ, men det är dom ju oftast INTE när man är mammaledig.
Dom är på jobbet och man är hemma själv.
Och återigen är det ju samma med valp!
Jag får helt enkelt ta med min lilla skugga när jag bajsar!

Annars har jag en valp som står utanför och gnäller, och hur lätt är det att bajsa då?
Stressen kan ju göra den bästa bajsare, mindre skitnödig.
ALTERNATIVT så har man inte koll på VAD som kan hända i lägenheten när man är på toan.
Och det kan ju hända både det ena och andra med både barn och valpar.
Om dom inte sover förstås...
Men hur ofta kan man tajma in bajsning med sovstund?
Nä, inte särskilt ofta.
Det känner typ både bebisar och valpar på sig.

Så nu är det altså så att jag måste ta med mig lilla skuggan på toa när jag ska på toa!
Och hon sitter på sin lilla rumpa och bara TITTAR på mig.
Tittar, tittar och tittar.
Och idag la hon sig på mina fötter.
Och där ska man sitta och...
Uträtta sina behov.
Går SÅDÄR, tycker jag.
Fast så blev jag lite fnissig, ja, JAG står och glor på dig när DU ska bajsa och kissa.
Och du glor mig när jag ska göra detsamma!
Vilket utbyte av STIRRNING av behovsuträttning vi har.
Tack och lov kommer min period att ha en stirrande valp med på toan, vara kortare än för dom som har en bebis.
Känns bara som om jag har SÅ MYCKET gemensamt med en småbarnsmamma just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0