Först insekt, sen virus...

Dagen höll på att sluta i jämmer och elände här.
Datan fångade upp ett litet virus och efter några timmar nu med diverse avscanning och vad virusprogrammet nu gör...
Är datorn räddad!
Fick panik och ringde sambon...
Han visste inte vad man skulle göra fastän jag läste vad som stod på skärmen.
Jag blev SUPERHYSTERISK och ringde Idolen som så påpassligt är här på semester.
Han sa till mig vad jag skulle göra, jag gjorde det och tänkte nu brakar väl hela datorn ihop...
Men efter några timmar när det scannat igenom sig själv, är allt okej igen.

FAN vad jag hatar teknik!
Och som min kusin sa:
"Ja, den är bra när den fungerar, sen så..."
Jo precis, med betoningen på "när den fungerar" ja!
Inte när det plockar upp en massa virus-skit.
Usch, man kan få en hjärtattack för mindre.

Jag fick tuppjuck á la major och dammsög och städade av här med en sällan skådad frenesi.
Nu ska jag ta en dusch och varva ner, det blev INGEN bra start på dagen.
Först INSEKT, sen VIRUS...
Hjälp, jag är helt färdig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0