Hamnar jag i helvetet...

Ja, ni har väl alla hört det...?
På radio, tv och i tidningar...
På söndag går världen under!
Det har en (helt frisk, vid sina sinnes fulla bruk, nåja... ) man i USA förutspått, eller nej, han har läst i bibeln och gjort vissa beräkningar som säger att världen går under på söndag.
Wow, intressant...
Jag undrar faktiskt HUR han lyckats göra dom uträkningarna?
Vilka vetenskapliga metoder har han använt.

Ja, då är det bäst att skynda sig på att djävligt kul dom här 5 resterande dagarna.
Jag ska passa på att njuta av familjen och våran valp i hela två dagar.
Kanske dumt att slänga ut 12 000 kr på en valp om världen ska gå under...?
Fast å andra sidan så kommer vi ju alla dö då, så då spelar det ingen roll.
Man behöver ju inte använda pengar i himlen.
FAST å andra sidan...
Hamnar jag i HELVETET så lär jag behöva dom att kohandla mig fram där.
Hm...
Jag får suga på den karamellen innan fredag, och se om jag verkligen ska köpa den där valpen så nära inpå JORDENS UNDERGÅNG.
Något säger mig nämligen att jag INTE hamnar i himlen

Kuriosa om gubben som förutspått "Jordens undergång" är att han faktiskt förutspått att jorden skulle gå under en gång förut, för flera år sedan.
Men då gick jorden aldrig under på det datumet som han sagt.
Och den jordens-undergångs-missen förklarade han med:
"Jag räknade visst fel!"
Jaha ja...
Ja, då kanske vi alla kan hålla tummarna att han räknat fel den här gången OCKSÅ, eller vad säger ni?
Han kanske har lika dåligt mattesinne som jag, och då lär han ALDRIG räkna rätt.
Det är i princip omöjligt.
Då är vi kanske säkra ett tag till.
Annars får ni också passa på att njuta av min blogg så länge ni kan.
Jag ska försöka ta med den DOWN UNDER, deala lite med Lucifer och se om jag får blogga vidare och skicka ut mina små ord i helevetes-cyberrymden.
Fast då är det nog bara ni som hamnar i helvetet också som kan läsa vad jag skriver.
Jag tror inte att jag har tillräckligt med kosing att muta Lucifer att få skicka iväg något till upp till himlen.
Vi får väl se.
Jag får halvcitera några små ord från Mats krönika i GT idag:
"USA, alla knasbollars förlovade land..."
Så sant som det är skrivet!
Nu ska jag till jobbet, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0