"I love you" in dinosaur...

Så måste jag bara BERÖMMA min nya symaskin.
Vilken dröm det är att sy på den!
Jag älskar den verkligen, om man nu kan älska en maskin...?
Men JO, det kan man, jag älskar den.



Herregud, hur har jag klarat mig innan, jag bara undrar!?
Det är som köra i smör, den bara flyter fram i underbart bra och jämt tempo.
Och sömmen blir så jämn och fin så det är inte klokt.
Hackig och söm som drar ihop sig trots rätt nål till rätt tyg, är nu ett minne blott.
Detta var en mycket bra investering!

Läste i GT förra helgen när det öppnade en utställning i gamla Fotogalleriet förra helgen, att det var en konstnär och sömmerska som använde sig av uttrycket:
"Slowfashion".
Det ska jag VERKLIGEN ta till mig nu.
Ta mig tid, och inte vara så SNABB och stressad när jag ska göra/sy saker.
Jag vill ju alltid att det ska gå så fort, jag vill vara så effektiv som möjligt, så det brinner i baken på mig.
Nu när jag börjat sy på allvar igen, ska jag ta det sakta, sakta.
Och när jag tröttnar på tempot...
Då gör jag helt enkelt något annat!
Nu ska jag sy färdigt det första linnet jag börjat på idag, sen gör jag genast ett linne till, i FINTYG.
Efter det ska jag sy denna klänningen...



I detta tyget...



Blir en skitsnygg, enkel sommarklänning när solbrännan djupnat!
Gissar att jag blir snyggast i stan när jag svassar runt i den
Iallafall KLÄDMÄSSIGT.
Har precis skickat sms till kussen att hon ska handla mer tyg till mig, detta tyget, så det räcker till en klänning.
Det jag har, räcker inte.
Ja, nu har jag en sy-plan, en djävligt kul sy-plan.
Jepp.
Nu måste jag sova, det är en ny dag imorgon och jag är helt slut efter sportande, sömnad och mys i trädgården med Sunshine och mor idag.




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !



Så nu syr Du lämnat stick/virkningen.Förr sydde jag mycket, mest gardiner.Gick en sykurs på ABF.maken ville jag skulle lappa hans arbetskläder.

Har två gamla Husqvarna en från -70talet och en från-80 talet, skulle kanske byta de två mot en nyare modell.De står väl och kärvar ihop.



Klipper Du till efter mönster, det är väl svårast.Sy är lätt.Hur gör Du ?



Kram Mi

2011-05-11 @ 09:21:27
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Madde Herself

Hej Mi!

Nej jag har inte lämnat virkningen, jag gör både och :D

Jag försöker vara så supereffektiv jag bara kan!

Jag har en massa mönster som jag först ritar av, klipper ut i mönsterpapper, nålar fast på tyget och sen klipper ut därifrån.

Sen tycker jag nog kanske inte alltid att det är lätt att sy, det beror nog på vilken svårighetsgrad man syr plagget i...

Ibland kan utskärningen och tillklippning nästan vara det lättaste.

Men just detta sommarlinnet jag syr nu, det är enkelt.

Och där var till och med mönstret redan urklippt och klart, fast då får man å andra sidan bara det i EN storlek.

Kramkram

2011-05-11 @ 23:34:11
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0