Kvista över till macken...

Dra åt pipsvängen vad KALLT det varit idag.
Jag har inte ens stuckit näsan utanför dörren.
Tänkte ta ut kaninen, men ångrade mig.
Var rädd att hans krassliga mage, som går upp och ner, skulle bli påverkad.
Han fick vara inne, och verkade inte lida av det.
Jag plockade undan lite tvätt och dammsög, har sen suttit framför datorn och sorterat och radderat kort.
Det har tagit en djäkla tid.
Sambon bjöd på kött och vitlökssmör idag, jag åt sallad till och han åt "nyttiga" potatisbollar och bea.
Inte en grönsak i sikte.
Men det fanns väl inte plats på tallriken

Fast själv ska jag också synda om en stund.
Jag ska köpa lite godis, jag har ätit så dåligt i flera dagar nu så jag BEHÖVER lite snask.
Köpte några bitar när jag var på jobbet igår också, men det var inte många.
Det blir MER idag.

Jag ska starta upp en ny sjal, en till mig själv i ljus turkos till sommaren.
Jag använder ju sjalar och halsdukar året runt, för jag fryser så lätt.
Och aktar min nacke för att bli KALL och ond också nuförtiden.
Turkost blir bra till sommaren med lite färg i fejset.
Ska bara kvista över till macken först.
Och sätta på kaffe.
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !



Ja idag var det inget vidare skönt, hade vantar i morse.Skulle behövt det, på de andra promenaderna också.

Längesedan jag stickade,blir så sugen varje gång Du skriver sticka lugnt.

En sjal vore toppen, men att sticka, ja varför inte.Poncho är väl ute.

Har en men den är köpt.



Så Du var inte ute och såg en brasa då ?

Den värmde så gott i ansiktet.



kram Misan

2011-05-01 @ 18:41:56
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Madde Herself

Hej Mi!

Det blir tyvärr ingen stickning för min del nuförtiden, det fixar inte min nacke, jag får hålla mig till virkningen.

Och ponchos är väl inte ute, det är jätteinne nu.

Själv har jag tre, egengjorda naturligtvis ;D

Det blev ingen eld igår för jag jobbade, men det gjorde inte så mycket.

Det blåste och var så kallt här så jag var himla glad att få vara inne i värmen.

Kram Madde

2011-05-01 @ 22:47:33
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0