Linne klart!

Så har jag sytt klart linnet i provtyget...









Jag blev HELNÖJD!
Till och med "fultyget" gjorde sig i den här modellen.
Det blev ett sött linne, tycker jag själv faktiskt.
Dock är modellen lite gravid-varning på, men i ett tynnre tyg gör det inte så mycket.

Och sömmarna...
HJÄLP vad rakt och FINT det blev!!!
Ja, jag är så djävla nöjd med min investering så det är inte klokt.
Till och med jag, som är rätt halvtaskig på att sy fick till så fina sömmar att jag inte kan sluta titta på dom.
Det ser VÄLDIGT PROFFSIGT ut.
(skryt, skryt ;)
Fast det gör faktiskt det.

Och att man kan ställa in farten på den...
SUPERLYX.
Jag höll ju på att få kramp i fot och benet av den gamla symaskinen, för att man var tvungen att försöka hålla jämn hastighet med den gamla pedalen.
Så råkade man trycka för hårt, när man skulle sy fint och jämt...
Och så drog symaskinen iväg och det blev FULT i sömmen.
Här ställer man bara in lagom fart, trycker pedalen i botten och så går den i...
Inställd fart!

GUD så nöjd jag är!!!!!
Så nöjd.

Visserligen så läste jag inte i mönstret när jag började med baksidan, så det blev lite fel.
Inte så att det syns om man inte VET att det blev fel...
Men ändå.
Perfektionisten i mig var glad att det var ett provlinne, och till nästa gång...
Då vet jag hur jag ska göra.
Så, det var det, nu ska jag virka.
Adios så länge.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0