Mamma såg lite sliten ut...

Har kommit hem, jobbet gick väl bra ändå...
Jag hann inte tänka så mycket på Milou, fast på morgonkvisten brann det allt i baken.
Jag ville bara HEM!

Kom hem här och min lilla bebis vart helt överlycklig!
Dock hände en olycka...
Hon rev f.d babygrinden, numera hundgrinden och fick den över sig.
Jag gick ut i köket för att hämta mitt kaffe, hon skulle med men jag hade satt upp grinden.
Hon fick vara kvar.
Då rev hon den.
Jag kände och klämde efter för att se om hon skadat sig, men det verkar inte så.
DÄREMOT så låg hon och gosade i mitt knä, slickade sig på tassarna, och somnar sen.
Jag ser då på hennes tassar, upptäcker att hon har OLJA på tassarna!!!

Vi har haft en gammal bil på gården som läckt olja, och som nu är borta men...
Det måste ha varit olja kvar trots att mamma försökt täcka över det!
Och hunden har gått i det.
Jag ner till mamma och frågade om hon inte märkt att hunden fått olja på sig...?
Nej, det hade hon inte.
Så vi vet inte hur länge hon har haft det.
Nu sover Milou, men jag får tvätta henne med YES på benen när hon sovit klart och sen med hundschampo på kroppen.
Hoppas hon inte blir dålig av detta nu, alltså det är inte mycket men det är som en liten hinna på tassarna.
Tur att jag ringt och fixat hundförsäkringen i förrgår, IFALL det skulle vara något.

Annars hade det gått jättebra att vara med hundmormor!
Hon hade kört samma rutin som jag, och det hade gått bra.
Varit ute mycket, sen rastning och väckt mamma vid 04, ut och sen sov hon till 07.
Mamma såg lite sliten ut, men tyckte själv att det gått bra!
Ja, det är väl huvudsaken

Idag ska vi bara ha det gott i trädgården, busa och sola.
Sonen kommer efter skolan, Syster-Yster kommer med kidsen och hälsar på en stund.
Nu ska jag läsa GT och se vad som hänt i nyhetsväg på öin.
Kanska gå på toa också, passa på när skuggan sover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0