Minst lika kul som golf...

Igår gjorde jag tzatziki till mig och mamma när vi åt middag...
Den var stark.
Idag har jag en mage som ser ut som om jag var i 7 månaden och det känns som om jag ska lätta från marken.
Luftballongerna på Gärdet i stockholm och jag...
Lika som bär!

Inatt fick jag gå upp, fast nu är man ju van.
Innan vi gick och la oss igår började vi med den nya rutinen:
BORSTA TÄNDERNA!
Inte på mig då alltså, jag kan ju redan den rutinen
Nej, det var Milou som fick börja med den obehagliga vanan.
Ja, lika bra att börja nu, så är det okej med hunden senare.
PLUS att hunden inte blir känslig för att man pillar och fixar med den i munnen.
Flisan, förra hunden, fick sina tänder borstade varannan dag.
Det hjälper ändå LITE att hålla munhygienen på hundarna när dom sen blir äldre och äckligare i munnen.
Flisan bet av EN tand en gång...
Men hade i övrigt tänder i mycket bra skick.
Människa eller hund...
Same, same.
Så igår var det premiär.
Det gick...
Tja, hon bet mest i tandborsten och slickade i sig tandkrämen.
Men några små gaddar blev väl borstade.
Sen fick husse en puss med mintsmak, hundtandkräms-mintsmak.

Nu försöker jag väcka sambon...
Går SÅDÄR.
Fönsterputsning på schemat och jag vill GÄRNA komma igång!
Så...
Nu har jag inte tid med er, jag måste väcka "HAN som studsar upp ur sängen när han ska gå och golfa på två röda sekunder, men INTE är riktigt lika snabb när han ska upp och putsa fönster"!
Konstigt det där...
Fönsterputsning är ju MINST lika kul som golf
Iallafall när det är ÖVER och man ser resultatet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0