Varv efter varv...

Sitter fortfarande med den turkosa sjalen och betar av varv efter varv.
Inte så långt kvar, har nog kommit lite mer än 2/3 delar.
Skall köpa mer av detta garnet, jag ska ha en sjal själv.
Och hann bara säga helt kort i ett telefonsamtal med min bästis idag, att jag höll på med en turkos sjal...
"Den PAXAR jag", sa hon.
Men du har ju inte sett den.
"Nä, men den är ju turkos, alltså paxar jag den!"
Okej.
Ja, ingen kan inte säga att hon älskar turkost...
För det gör hon.
Inte värt att jag visar henne mitt nyinköpta turkosa tyg, från det "uttjatade stället"...
För då DÖR hon väl.
Så helt lägligt när Nybyggar-kussen skickade sms lite senare, och sa att dom kommer i helgen...
Ja, då frågade jag om hon kunde kvista i på det där berömda ( och uttjatade) stället Stoff & Stil.
Fastän jag inte tänkt att be henne förrens till sommaren.
Men...
Det blir för lång tid
Jag tror jag slänger in lite mönster och annat smått och gott också.
Blir snart utfattig här, dags och råna en bank eller nå´t.

Sitter och ser på NITTI LEAKS och skrattar.
Såg att "South Park" snart börjar på komedikanalen...



Meeeeen, jag får nog avstå, annars kommer jag inte kunna somna ikväll.
Ingen idé att jaga upp sig och skratta sig till vakenhet när man är trött.
Fast jag är BRA SUGEN, men nej...

För övrigt skrev ett av mina kusinbarn på Facebook idag att han ska bli pappa i oktober.
Jag höll på att tappa hakan.
Så till den milda grad att jag frågade:
"What????
Vet din pappa om det, då får man väl gratulera den blivande morfadern när man träffar honom nästa gång!"
Jag måtte tappat hakan rejält för, för det första:
FARFADERN skulle det kanske vara!
Och för det andra:
Efter en stund kom jag på mig själv, och skrev i nästa inlägg:
"OCH GRATTIS till dig också såklart!"
Ja, kan ju vara bra att gratulera den som FÖRST och främst ska BLI pappa.
Kvällens överraskning ock haktapp.
Jaha, nu börjar kusinbarnen yngla av sig.
Jag undrar om han skojade...?
För kolla det på FB imorgon, han kanske bara ville röja runt och busa.
Things that make you go "Hm".
Nu ska jag gå och lägga mig.
Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0