Vikten av en liten hund...

Klockan 04.55 vaknade jag av att Milou började röra på sig.
Hon gnällde inte, men var orolig och gick mellan sonens madrass och sin bädd.
På med jacka och gummistövlar, ut och kissa.
Då hade hon sovit sen 23.20 typ, bra tid även inatt.
Sen somnade vi faktiskt BÅDA om igen.
Klockan 06.58 ringde sonens kompis och väckte oss.
Han ville bara säga att sonen började O8.00 idag, för dom skulle till Fornsalen!
Gud så snällt att han ringde!!!
Annars hade sonen kommit försent.
Det var upp och hoppa, snigelsoppa.

Och jag insåg VERKLIGEN vikten av en liten hund för min del!
Regn ute, hon blev smutsig om tassarna...
Jag bara sköljde av dom under kranen i köket, och sen torkade jag av dom på en handduk...
Ren och fräsch!
Och min nacke håller.
Och kommer hålla.
Dessa hundar har perfekt storlek för mig och min nacke.

Ja, och appropå nacken...
När vi reste hela fredagen så hade jag så ont i nacken så jag höll på att smälla av efter allt sittande på DÅLIGA och hårda stolar.
Men dagen efter var det tack och lov helt bortblåst!
Och jag har inte haft värk, eller känt av nacken överhunvudtaget dom här dagarna.
Och rosacean har också lyst med sin frånvaro!!!
Detta till trots att jag fuskat med mycket salt och köpt mat, godis och sol.
Jag är helt slät i fejset.
Jag tror minsann att Milou "botat" mina "krämpor" också.
Vem behöver mediciner när man har hund?
Inte jag, hon är min nya hälsomedicin.

Min nya slogan är:

"Skaffa hund så blir du sund,
håller rosacean och whiplashen borta,
du kan bara koncentrera dig på att sporta!"
Gud så bra slogan, om jag får säga det SJÄLV såklart

Nu ska jag göra mig iordning, jag och morsan ska till Lantmännen och handla mat till både hund och kanin, köpa lite hundgodis så vi kan börja beröm-träna lite bättre här.
Hon har ju redan lärt sig sitt namn, inkallning funkar, hon kommer 97% av gångerna när man kallar på henne.
Handla människomat ska vi också göra, så jag återkommer lite senare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0