33...

Jag måste pusta ut.
Det har verkligen gått i ett här, och jag har varit tvungen att ta en paus.
Efter dammsugningen och uppröjningen här, så stack jag iväg på stan för att köpa tyg, gummiband,
upphäng till lampan, plus en massa annat "hushålligt".
Det gick INTE som jag tänkt mig, jag skulle ju göra detta fort, för jag hade en lista som snabbt skulle betas av, det tog evigheter.
Skjortbomullen var slut, så hon i affären skulle beställa hem.
Jaha...
Men bomullsvoilen fanns.
Men jag ville ju sy ett linne imorgon av skjortbomullen, jag får tänka om.
Lampupphängningen var omöjlig att hitta rätt.
Jag blev tokig och fick leta i tre butiker, kammade noll iallafall.
Ja, och så höll det på.
Jag kom hem här vid 16 och tycker hela dagen har gått åt helskotta.
Har inte hunnit med det jag ville.
Men jag vilar en stund, kaffe, macka och sen går jag ner i min källare och batikar.
NÅT ska jag väl få sy imorgon.

Nåväl...
Och nu blir det SKRYT, sluta läs om ni inte gillar sånt
Ibland blir man ju så himla GLAD så det är inte klokt, och idag blev jag det.
Nog för att jag gillar INDISKA som affär att shoppa i, men idag gillar jag stället ännu mer.
Jag var inne och tog min lilla gluttarsväng, hittade en klänning som jag gillade, bara ett problem...
Det var fel färg, ROSTRÖD.
Jag gillar inte rostrött, det är inte en färg som passar mig, så jag frågade om klänningen fanns i en annan färg...?
Nej, men det fanns en liknande klänning i ljusrosa.

Mhm, mja, ljusrosa passar nog bättre på en ung tjej, sa jag, inte en som är i min ålder.
"Din ålder", säger hon, "du är väl inte så gammal?"
40.
"40", säger hon, "VA, nä nu skojar du, är du SÅ GAMMAL..."
( SÅ GAMMAL, 40 är väl inte gammalt???)
Jo.
"Du, jag trodde faktiskt du var typ 33!"
33...?
(Sa hon 33??)
Wow, jag älskar dig, sa jag, du har verkligen gjort det här dagen underbar, 33 år, underbart.
Tack för det!
Och så svävade jag runt på dom där 33-års-molnen.
Gör fortfarande.
Lovely.

Med tillägget att hon behöver nog glasögon, för jag VET att jag inte ser ut som 33.

Men så djäkla härligt att hon tyckte det.
Man blir ju så happy, happy.
När man vänder sin YTLIGA SIDA till
Och den sidan vänder man ju rätt ofta till.
33.
Jag suger på den ålderskaramellen tills jag fyller 50 tror jag bestämt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0