Späckat schema...


Jag ska bara blogga ytterst kort här, för jag har massor att göra nu på förmiddagen.
Jag ska alldeles strax åka och handla mat, det blir köttgryta, pressgurka och kokt potatis idag.
Söndagsmiddag på en lördag med andra ord.
Och jag vill helst hinna till mataffären INNAN alla andra göra det.
Jag hittade ett jätteenkelt och snabbt recept på köttgryta på en av bloggarna jag följer, är det gott, så lägger jag upp det här sedan.
Sen är planen att jag ska hem och dammsuga av golven, efter det blir det hundpromenad.
Matlagningen blir lite senare idag, för sambon jobbar.
Så...
Jag har späckat schema med andra ord, vill helst komma igång så fort som möjligt!

Ingen sovmorgon blev det idag heller.
Ack nej.
Synd, för jag var vaken himla sent igår, så det blev bara 6 timmars sömn.
Sambons alarm väckte mig, jag låg kvar och försökte somna om, då började hunden vakna till liv och hoppade upp och ner på mig i sängen.
Trampa runt som om hon gjorde vin i ett ekkar i Frankrike, ville inte komma till ro.
Fanns bara EN sak hon ville, förstod jag då:
Gå ut och göra sin morgontoalett!
Jepp.
Bara att gå upp och ut och kissa sötnosen.
Att sen somna om går ju inte för min del, så nu har jag hängt i soffan och frukostat sen dess.
Men...
Nu ska jag inte fördjupa mig i något mer, för jag vill som sagt komma igång med min dag!
Vi ses senare.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Du har fullt upp som vanligt ser jag. Köttgryta är gott. Jag brukar köpa Ejmunds högrev när jag ska göra en riktigt god gryta. Det köttet är toppen!



Ha en riktigt skön lördag och stressa nu inte för mycket!

Kram Ingrid

2011-11-19 @ 11:34:50
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0