Bolero klar...

När jag la mig igår var jag tvungen att ta till spikmattan.
Jag hade så ont.
Idag har jag också ont och är skitdeppig.
Känner mig så himla blåst.
Kan inte sluta tänka på dom där 2000 kr.
Och hade jag vetat att jag skulle bli av med 2000 kr för 1½ vecka sedan...
Då hade jag inte beställt den här söta "Pepparkakshusen" av min bästis som säljer "Partylite".
I morse stod det ett paket på trappen...



Hon fick ett erbjudande som säljare av Partylite, att köpa ett sånt här för 275 kr, annars tror jag att dom kostar 499.
SÅKLART hörde hon av sig till mig och vår andra bästis, för vi har båda varit intresserade av ett sådant här ljushus, men priset har stoppat oss.
Nu fick vi ett supererbjudande för 1½ vecka sedan, och slog båda till.
SÅ BRA...
Att det blev just den här månaden när jag blev 2000 kr fattigare!
Men det blev fint i fönstret ut mot gatan vid vår ingång...



Stod här när jag skulle äta frukost och fick ont i magen.
Jaha, och snart är det mat, hö och halm som ska köpas, klippa klorna på kaninen.
Det är ju som bekant inte billigt heller.
Djävla skit, säger jag bara.
Känns som om jag kommer ha ONT I NACKEN ända tills nästa lön.

Jag gjorde klar den gräddvita boleron/västen igår.
Tyckte den blev DELVIS söt, jag gillar den ju inte pga av den där ryggen med "stolpar"...



Jag tycker fortfarande att det ser ut som en gammal disktrasa av "modell" som mormor hade på 70-talet.
Funderar på, sen när jag har lust, om jag ska försöka med restgarner och göra en till, fast försöka göra samma rygg/kant som är söt nertill, och göra den upptill också.
För om jag kan få till samma mått, då borde det ju funka...?



Söt nertill, ful upptill...









Idag har jag inte en aning om vad jag ska göra.
Jag har faktiskt inte lust med ett skit.
Vet inte ens om jag kan gå en hundpromenad, för det kommer trigga igång nacken om Milou drar i kopplet.
Vilket hon alltid gör i början.
Får se om mamma kanske har lust att gå en promenad med henne.
Eller så gör jag det senare.
Har inte lust att handarbeta eller sy heller, har ingen inspiration alls.
Solen skiner.
Jag ska betala "Pepparkakshusen" och blunda när jag ser saldot på mitt konto.
Återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0