Hur ska vi stå ut...?

Vi har varit på bio, jag och sonen.
Och detta är faktiskt första gången jag varit på"vuxenfilm" med sonen.
Eller ja, filmen var ju från 11 år, men...
Den skulle varit från 15.
Den var rätt läbbig bitvis och kändes mer som en vuxenfilm.
Vi var och såg "Breaking dawn Part 1, med...
Robert Pattinson.
Och en massa andra skådisar, men dom är rätt oväsentliga egentligen



Han är ju så...
Himla GULLIG.
Eller nåt åt det hållet typ.
(slurp)

Och jag blev rätt förvånad förvånad när jag kom till bion.
Jag...
Kan man ju säga kom dit med en TÄCKMANTEL, nämligen sonen.
Men var minst fem kvinnor som kom dit SJÄLVA utan kompis eller barn, och såg filmen.
Och dom var dessutom äldre än mig!
Den äldsta gissar jag 55 +.
Och som om inte det var nog så mötte jag en gammal arbetskompis från Korpen, som var där med sin kompis.
(fast hon jobbar inte kvar på Korpen längre)
Hon sa:
"Ja, det här vågar man ju inte säga på jobbet att man gillar..."
Nä...
Lite pinsamt är det ju, det är ju faktiskt tonårsfilm, tonårs-vampyr-kärleksfilm.



Men var den bra...?
Jo, det tyckte jag faktiskt.
Mitt TONÅRS-JAG satt och tyckte det var himla bra.
(slurp-bra)
Mitt vuxna jag tyckte det var lite fjompigt, men tonårs-jaget vann över vuxen-jaget.
Jag satt och kände Bellas känslor som vanligt, ryste av...
Ja, jag kände Bellas känslor, låt oss stanna vid det
Men så var det ju lite "rajtantajtan" i filmen också, för människo-Bella gifte sig med vampyr-Edward och dom åkte på smekmånad.
Sonen fick blunda, men han har redan fått HELA filmen berättad för sig av sina KVINNLIGA klasskompisar.
Så han frågade typ om "det och det hände" precis när det hände på filmduken.
Mmm, precis.
"Men om jag redan vet vad som händer, kan jag väl få se?"
Blunda!
Så blev Bella med "vampyrbarn".
Det var då det blev ganska läbbigt, sonen fick blunda till och från igen.
Ja...
Och nu ska man vänta ETT HELT ÅR innan nästa och sista filmen kommer.
Herregud, hur ska vi stå ut?

Det roligaste var iallafall sonens kommentarer under filmen, det var som att sitta med en av mina bästisar, Lilla Sunshines mamma.
För när hon och jag går på bio, då sitter vi och viskar kommentarer hela tiden.
Sonen börjar kännas så vuxen.
Och nu ska jag virka lite till på min rosa bolero, se "Greys anatomy" och sen sova.
Vi ses imorgon innan jobbet, klart slut från den tonårstrånande "Maggan".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0