En rå korv...

Guten morgen.
And what a lovely morning it is.
Eller inte.
Sovit gott?
Ja, inte jag iallafall, för jag har inte sovit alls!
Nä, det har jag faktiskt inte gjort, NU börjar det gå troll i mitt sovande innan jag ska till jobbet också.
Har inte ens lyckats få i mig någon frukost, så illamående är jag.
Å andra sidan så åt jag en rå varmkorv klockan 02.15, så jag klarar mig väl ändå.

Hur blev det så här då?
Ja, det började med att jag hade sån värk när jag la mig att jag inte kunde koppla av.
Läste bok, det brukar få mig att slappna av, men icke då.
Sambon kom hem och började stöka runt när jag var halvsömnig, sen blev jag pigg igen.
Tillslut var jag tvungen att lägga ifrån mig boken och försöka sova ändå.
Gick inte.
Vände och vred mig i sängen, sonens hostningar blev dessutom värre och värre.
Tillslut trodde jag att han skulle storkna/kvävas av all hosta.
Då kom han upp.
Behövde hostmedicin.
Ja, det var bara att gå ner till mammas lägenhet och försöka hitta något, för vi hade ju inget.
Hittade en flaska, tittade på klockan 02.15.
Nä, dra åt...
Jag tog då den råa korven ur kylen, åt upp.
Sonen fick hostmedicinen, somnade om runt 02.45, jag...
Har legat fortsatt vaken.
Sambon snarkade.
Då tände jag lampan runt 04 och började läsa min bok igen.

Så här är vi då nu.
Jag gick upp 05.45, varför ligga kvar när jag ändå inte sover.
Jobba dygn.
Jag VET att jag alltid fixar det utan problem ändå, även om det känns motigt just när man tänker tanken så här på morgonen att man ska jobba dygn.
Men jag känner mig som en sömngångare, jag måste nog promenera hela vägen till jobbet, för att starta motorerna.
Jag ska in i duschen nu.
Härligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0