Ett djävla måndagsexemplar...

Jag var arg när jag la mig igår, och jag var arg när jag vaknade.
Orsak:
NYA torktumlaren.
Med betoningen på NYA, sprillans nya.
Naturligtvis har vi fått ett djävla "Måndagsexemplar" och vi har köpt den på "Harry Carlsson/Elon".
Den inte fungerat korrekt sen första torktumlingen.
Den torkar inte torrt trots att jag gjort enligt instruktionsboken.
Torktumlaren "påstår" att tvätten är torr när den inte är det, och den "vägrar" forsätta torka.
Den påstår via sin "lamppanel" att "Filtret är fullt" och "Kondesbehållaren är full" när det bara är lite vatten i den.
Vill att man ska tömma den redan efter ca ½ timme in i ett torkprogram.
?
Jag fick nog i förrgår, insåg att DET ÄR fel på den, och blev vansinnig, så djävla typiskt rent ut sagt!
Så igår skulle jag och sambon få in på "Harry Carlsson" och klaga, "Ut med skiten och ge oss en ny" var mitt upplägg.
Såklart.

Ja, och på grund av ett misstag mellan mig och sambon i telefonen, där jag trodde att "han skulle kommma hem om 10 minuter och hämta mig här"...
Så menade han att vi skulle mötas på "HC" "om tio minuter".
Så blev det så att han gick in själv och sa att det var fel på torktumlaren.

Och...
Då är det så djävla FIFFIGT förstår ni, att här får man inte en NY torktumlare trots att denna uppenbarligen är paj...
Utan det ska skickas en TEKNIKER från Elektrolux som ska LAGA den SPLITTER NYA, TRASIGA torktumlaren.
Att jag inte flög i taket av ilska.
Eller det gjorde jag naturligtvis!!!!
Jag blev så arg så jag...
Flög i taket!

Laga en ny maskin?
Vi ska ha en NY annars betalar jag inte ett fucking djävla öre!
Och tyvärr kunde jag inte stolpa över där direkt och rikta min "torktumlar-ilska" mot någon, för klockan var 18.05!
Jag kokade bokstavligen över.

Ja, men nu ska man ju då "inte bråka" enligt andra familjemedlemmar här hemma, utan ringa den där teknikern först.
Jag har ringt Elektrolux service-tjofräs idag, och då kom nästa HÄRDSMÄLTA.
Inte nog med att vi fått en defekt torktumare, oh no...
Vi får BETALA för att teknikern ska komma hit och laga/titta på den också!
WHAT?

Jag var SÅ trevlig i telefonen när jag framförde mitt ärende, ända fram tills jag fick höra detta rätt upp i örat av den ytterst torra telefonkillen, sen var det bara som att trycka på en knapp:
SKÄMTAR du eller, sa jag i en väldigt hård ton.
"Nä, det är ju så att vi skickar ut en tekniker, bla, bla, bla..."
DU, sa jag, jag kommer aldrig i helvete betala för att först ha fått en defekt torktumlare och sen att ni ska komma om titta på den.
DEN RÄKNINGEN kan ni skicka direkt till "Harry Carlsson" det ska du ha djävligt klart för dig!
(Ja, jag sa faktiskt så, men jag är så djävla förbannad här, så ÄR det bara!)
"Ja, det är inte vårat problem, det får ni ta med dom..."
JA, det lär jag göra, den saken är klar!
Pang på med luren och jag tänkte:
TÄNK GLADA TANKAR, tänk glada tankar, tänk djävligt glada tankar!!!!

Så...
Nu är jag farligare än en vulkan på Island kan jag säga.
Jag är en tryckkokare påväg att explodera.
Jag har lust att skriva så många fula ord om plejset tvärsöver gatan.
GAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!
Men jag ska behärska mig och jag ska vara trevlig mot teknikern som kommer hit, vänta på domen om torktumlaren.
Sen blir det INTE KUL för "HC".
Inte kul alls.
Om sambon tycker jag var "pinsam" i somras när jag skällde om deras sopor som hamnade via diverse fåglar i trädgården...
Då är det nog bäst han följer med när vi ska dit igen!
Han lär få koppla sin pitbull och hålla strypkopplet djävligt kort.
Annars vet man inte VEM Pitbull-Madde biter skallen av.
Risken är överhängande.
Jag är på krigsstigen.

Ja...
Det var den urladdningen.

Milou har sedan igår börjat med en ny grej.
Hon börjar ta sig friheter hon INTE FÅR.
Hon hoppar nämligen upp i soffan själv, och hon lägger sig INTE där hon har sin filt.
Oh no...
Nej, hon hoppar upp utan att vi sitter i sofforna och hon hoppar upp på "valfri" plats.
Inte okej.
Ligga i soffan när vi sitter här, absolut!
Ligga i soffan på sin filt, absolut.
Annat accepteras inte.
Milou har fått bannor och blir sur och putt.
Hon tycker jag är pest.
Dessutom är ju jag den som ger henne salvan i ögonen, så ni kan ju tänka hur högt man står i kurs på poppislistan nu...?
Inte speciellt högt.
Nä.

Och det är snart FLER som kommer tycka jag är extremt opoppis...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0