"Dag"...

Så var man nyklippt och "snygg" igen.
Det värsta riset är bortklippt, afganhundskänslan borta, PIGG-PUDEL-hår tillbaka!
Hm, egentligen gillar jag afganhundfrisyr MER än pudelhår...
Men håret ser inte riktigt friskt ut då, sol, hav och toningar har gjort sitt för iår.
Till det sämsta.
Men nu är det flygit, BETYDLIGT KORTARE, och jag ser lite pudelaktig ut.
Voff.

Torktumlarreparatören har varit här.
Modellen av denna torktumlare är tydligen så ny, så dom vet inte hur dom ska laga den.
Reparatören hade kört fast i "kunskap av lagning" typ.
Jaha, och vad innebär det då?
Han ringde och snackade med Elektrolux på fastlandet, fixade så VI FÅR EN NY!
Halleluja, prisa gud, för att citera en av dom teckande gubbarna i "Robin Hood"
Den sprillans nya, TRASIGA, torktumlaren blir utbytt mot en annan sprillans ny torktumlare.
Tack för det.
Då hoppas jag nu att den nya torktumlaren kommer fungera som den ska.
Annars blir jag...
Typ arg.



Nu är jag färdig med denna "torktumle-följetong".

Så måste jag berätta som en väldigt rolig norsk serie, "DAG" som går sent, sent (tyvärr) på SVT.



Igår, när jag jag var uppe så där sent, såg jag det för mig, andra ( annars har det gått 5 avsnitt tror jag ) avsnittet.
Det är en väldigt skruvad serie om den Elvis-älskande samtalsterapeut Dag.
Han har en väldigt speciell filosofi, nämligen att alla mår bäst av att vara själva (typ som JAG ;), ensamhet är bäst.
Och det propagerar han för sina "patienter" också.
Ja och...
Jag får väl lov att säga att jag både i förra avsnittet och detta, skrattade jag så himla våldsamt bitvis och högt för mig själv.
Samtidigt som man ibland sitter och tänker "Åh nej", när det blir lite väl pinsamt.
Fast pinsamt på ett KUL sätt.
Återigen får jag lov att säga:
En liten PÄRLA till serie för oss med "konstig" humor
Svart, sjuk och lite snuskig humor på ett intelligent vis.



Jag är så himla kräsen när det gäller humor, men denna serie föll mig VERKLIGEN i smaken.
Jag ska gå in på SVT-play och se avsnitt 1-2 och 3 också, sen följa "DAG" antingen på ordinarie tid eller på SVT-play.
Nu har jag TRE gapskratts-favoritserier som jag MÅSTE följa:
* South Park (nya säsongen startade i söndags, jippie...)
* Friday Night Dinner (den engelska, OCKSÅ skitroliga serien som nu går på fredagar kl. 18, om en OCKSÅ mkt skruvad, judisk familj...)
* Dag.
Piju, mycket tv blir det, men hellre skratt-tv än tråk-tv.
Har jag talat mig varm för "Dag" eller har jag...?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0