Handlingsförlamningen verkar ha släppt...

Uppe med tuppen idag, och ilskan över pengarna är LITE mindre.
Inte borta, men mindre som sagt.
Känns som om jag får lite gjort idag i handarbetsväg, HANDLINGSFÖRLAMNINGEN verkar ha släppt lite!

Oron för mitt misstag med "Milou & Tygbiten i magen" är desto värre.
Men...
Hon är ännu pigg, verkar inte ha ont och har bajsat rejält på morgonen.
Fast det tar väl kanske någon dag till.
Igårkvälls satt jag faktiskt och matade hunden med hundmat.
Jepp, en knobbel i taget, allt för att hålla igång tarmarna och få ut tyget fortare.
Förbannar min egen klantighet.
Läxa jag lärde mig igår:
När du städar arbetsrummet så ser du till att självsvältande hundar INTE leker med "saker & ting" som ska slängas!
CHECK!!!

Morgonfixet här hemma är klart, sonen i skolan, sambon på jobbet.
Jag hade tänkt att dra ut med Milou redan vid 07.30, men det är för mörkt.
Och läser man sen i tidningen om tjejen som blev utsatt för misshandel och möjligt våldtäktsförsök i helgen...
Ja, då känner man sig inte SÅ sugen att ut och gå innan ljuset har kommit fram ordentligt.
Iallafall inte när man har en hund i dockformat, som inte skulle skada en fluga ens.
Så jag väntar lite till, vi ska ju ändå ut i skogen.
Visserligen hände detta på natten...
MEN ÄNDÅ!
Hon blev tydligen både sparkad och slagen, en eller var det flera tänder som rök, och så försökte han få av henne kläderna.
Och så stod det i tidningen:
"Ett av Visbys YTTEROMRÅDEN..."
Vilket "ytterområde" rör det sig om?
Galgberget, Binganområdet, Gråbo/Terra nova, Söder...?
Man skulle ju GÄRNA vilja veta eftersom man själv bor i ett sk "ytterområde".
Vad är det som händer i stan?
Varför får vår "eminenta" poliskår vare sig tag i blottaren som hållit på i 1½ år nu, "man i vit skåpbil som försöker få med sig en kvinna in i bilen" eller misshandlare/våldtäcktsmän som i helgen?
Jag tycker det känns lite obehagligt.

Igår startade jag upp en NY bolero.
Dock inte i restgarnet som jag skrev att jag skulle.
Eller jo, jag började med rosa restgarn, och insåg att jag inte tyckte boleroryggen såg ut som en gammal disktrasa i rosa garn.
Det såg mycket bättre ut än i det gräddvita.
Så jag la ner restgarntesten och körde igång på den "riktiga" boleron, också i rosa garn.
Jag har kommit en halv rygg, fortsätter senare.
Nu...
Är det LITE ljusare, kläder på, och sen ut.
Vi ses senare.



Kommentarer
Postat av: Syster J

FINNS det överhuvudtaget några ytterområden i lilla Visby? Eller är allt som ligger utanför muren "ytter"??

KryapåMilousankram från oss här borta ute i obygden.:)

2011-11-30 @ 08:40:53
Postat av: Bloggaren Herself

Tydligen FINNS det det enligt GT, och ja, jag tror att allt utanför muren räknas som ytterområde.

Undrar som sagt bara VILKET ytterområde...?

KRAM tebaks :D

2011-11-30 @ 11:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0