Hos doktorn...

Dagen har gått i raketfart!
Jag var ute med hunden, jag och sonen spelade "Frågespel", sen drog vi på stan innan doktorn och gjorde ärenden.
Vi hann en snabbis in på Röda Korsets loppis också, jag fyndade min EGEN BATIKFÄRGARBOK för 10 kr.
Hurra!
Ja, sen kom vi till doktorn, och hon var väldigt stram.
Hon tittade i örat, ingen vaxpropp.
Nähe, VAD är det för fel då?
Sonen fick tryckutjämna (det har vi redan försökt här hemma jaaaaa), inget hände.
Eller jo, locket för det andra örat släppte.
Men det "döva" örat förblev "dövt".
Ja, läkaren trodde då att han fått vatten i mellanörat, och han skulle tryckutjämna flera gånger om dagen.
Jaha...?
Och sen då?
Fortsätta tryckutjämna så släpper det nog och vattnet rinner ut.
Okej...

Hon lyssnade på lungorna, dom lät fint påstod hon, men hon trodde han hade någon form av infektion.
(Mhm...)
Hon tog streptokockerprov i halsen, det visade ingenting.
(Mhm...
Han fick samma hostmedicin som han fått av mamma, cocilliana och så var det klart.

När jag kom hem och min bästis kom hit, och jag berättade om dagen och doktorsbesöket sa hon:
"Va, jobbar hon ÄNNU (om doktorn), hon borde ju gått i pension för hundra år sedan!
Det var hon vet du, som MISSADE min LUNGINFLAMMATION!"
Jaha ja...
Det var ju bra att JUST HON lyssnade på min sons hostiga lungor.
Not.

Ja, så man skulle kunna säga att vi har varit hos doktorn, vi har inte fått ett klokt svar vad det är för fel på det "döva" örat, mer än att det KAN vara vatten i mellanörat.
Och att hans lungor lät bra.
Från en doktor som en gång i sitt liv missat en lunginflammation.
Eh...
DET känns ju TRYGGT.
Eller inte.
Fortsättning föjer, det gäller att vara vaksam på alla tecken på försämring alltså.
Suck.

Ja, efter doktorn drog vi järnet till Ica, köpte saffransbullar och ett wienerbröd med äppelbitar i.
Hem och satte på kaffe, tände en massa mysljus, och sen kom bästisen och "Lilla Sunshine" och fikade.
Ja, så har vi suttit här och snackat och myst.
Typ.
Nu ska jag se på tv och virka på mitt projekt, återkommer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0