My lucky day...

Usch vilken ökendag!
Vädret hänger som en blöt filt över en, och mitt humör är verkligen nere i skorna.
Var på jobbet/kontoret och skulle skriva en ny lönerapport till Försäkringskassan, för jag hade skrivit fel på min förra.
Tror ni intem att när jag går ut med cheferna och dom ska åka på lunch och låst dörren till kontoret...
Att jag kommer på att jag har skrivit FEL iallafall.
Ett fel på ett sådant papper innebär att man inte bara får stryka över det och skriva nytt.
Nej...
Man måste fylla i ett nytt papper IGEN.
Jippie.
Och dom skulle gå på lunch.
Jippie.
Jag fick alltså vara så god att fylla i ett nytt papper HEMMA och lämna in igen.
Helst så fort som möjligt.
Jippie, my lucky day!

Det är DÅ man vill...



... logga in till Gud och be om nåd.
Trots att man inte tillhör dom "standardtroende" utan "selektivtroende".

Torktumlar-servicekillen har varit här, gick ju snabbt med tanke på att jag ringde vid 09.00.
Alltid nåt.
Och det ÄR fel på torktumaren, elektronikfel.
Han ska komma tillbaka på fredag troligtvis och försöka laga skiten.
Morsan står brevid och säger:
"Jaha, jamen då hade du rätt då Madeleine!"
JA, tänk va, jag hade rätt, quelle suprise!!!
Och så blev jag sur som ättika igen, va fan, är jag FEM ÅR eller?
Jag må vara dålig i matte och kluriga kuber...
Men annars är jag RÄTT SMART och kan/hänger MED liksom!
Inget kålhuvud här direkt.

Jag tog upp det här med om att vi skulle få betala för att han skulle komma dit och laga torktumlaren.
Vi har ju 1 års GARANTI, sa jag.
" Ja, det är 3 års garanti om det är elektronikfel på maskinen, bara så att du vet det det, och ni behöver inte betala något om ni har garanti."
Varför sa killen det i telefonen då?
Ja, han visste ju inte, och inte jag heller.
Jag blev ännu surare för att jag gått och surat ner mig i onödan pga av ett RIKTIGT KÅLHUVUD imorse.

Jag tror vi får lägga på ett hiskeligt MENSHUMÖR tyvärr på denna dagen.
Hiskeligt och livsfarligt.
Nu har jag druckit kaffe, ätit två Reisenkolor och lite laktosfri filmjölk.
Precis just rullar "Dirty Dancing" upp på tv.
Jag tror jag ska se den för miljonte gången, njuta av Patrick Swayzes rullande höfter, ta lite mer kaffe och virka på min taklampa.
Jag behöver varva ner och tänka på annat än ILSKA.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0