Noll flugskitar...

Statistik över sårade eller skadade efter dagens aktiviteter:
0 skadade, 0 sårade.
Herregud va smidigt det gick den här gången då!
Vi drabbade inte samman  en enda gång.
Det...
Var oväntat.
Jag gjorde upp HUR vi skulle gå tillväga, och så gjorde vi så.
Det tog 6 timmar så var fönsterputsning och städ klart.
Hipp, hipp, hurra!
Och vi blev inte osams, superskönt.

Bara en baksida av den glänsande medaljen:
Jag har så ont i nacken så jag nästan smäller av!
Jag har gjort alldeles för mycket, för mycket tungt, men jag får väl härda ut.
Jag hoppas det blir bättre om några dagar, annars blir jag knäpp.
Det får bli minimalt med handarbete dom närmaste dagarna.
Kul.
Men...
NOLL FLUGSKITAR och avgaser på fönstren iallafall.
Och man ser vad det är för väder ute igen.
Jag tar smärtan om den bara ger med sig...
Snart.

Mamma och jag åkte till ZooMarket och köpte ny hundmat.
Kom hem och öppnade påsen, det var jätteknobblar till hundmat.
Detta går aldrig, tänkte jag.
Hällde upp den nya maten och blandade med den gamla, gav hunden...
Det sa SLURP, så var maten borta!
Håll nu tummarna att detta inte var en engångsföretelse, utan att matlusten håller i sig med det nya fodret.

Var i lampaffären och köpte "upphäng" till den nya, virkade lampan
Sambon hjälpte mig ta bort den gamla i sovrummet, då ser vi att plattan till lampplafonden är fastskruvad med tre skruvar i taket!
Vilket innebär att då blir det tre hål synliga i taket om vi skulle ta bort den.
Skit också.
Ja, det var bara att tvätta av plafonden och sätta upp den igen.
Den nyvirkade lampan kommer få hänga i hallen/arbetsrummet eller "serveringsrummet".
Inte precis vad jag tänkt mig.
Men färgen funkar i båda rummen iallafall, fast jag tror det blir "serveringsrummet"...
För i hallen behövs ordentligt ljus.
Nu ska jag äta, återkommer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0