Så kan det gå när man nattsuddar...

Vaknade av en son som stod över mig, skakade mig, och sa:
"Mamma, vakna, Milou har bajsat på golvet!"

Djävla jag.
Hunden hade försökt väcka mig.
Hon var helt galen någon timme/timmar tidigare, skulle bara ha upp mig.
Jag...
Var så djävla trött och trodde bara hon ville upp i sängen.
Hon fick komma upp i sängen, hon sprang fram och tillbaka över mig och slickade mig i ansiktet.
Jag...
Blev skitsur och ville bara sova vidare.
Ner med henne på golvet igen.

Ja, då blir man sen väckt av en son som meddelar:
"Mamma, vakna, Milou har bajsat på golvet!"

Så bra.
Det borde jag förstått, hon var ju desperat den lilla stackarn.
Men...
Så kan det gå när man NATTSUDDAR med batikfärgning och sen en massa "South Park"-avsnitt på det!
Jag hade gått över trötthetsgränsen igår, så jag satt och skrattade våldsamt åt South Parkgubbarna, kom isäng übersent alternativt übertidigt, beroende på hur man ser det.
En bajsnödig liten vovve göre sig då icke besvär alltför tidigt på morgonen!

Som om inte det var nog upptäckte vi att det hade bajsats på köksmattan också.
Hon var kass i magen.
Hurra.
En härlig start på dagen.
Bara sätta igång och sanera, plocka bajs, torka golv, slänga matta i tvättmaskinen.

Men så kom jag ner i källaren, och i källaren hängde ju...



Mitt allra första batikprojekt!!!
Och idag, när jag såg det torkade resultatet tänkte jag:
Vad lärde jag mig då av detta pilotprojekt?

1. Färgbadet var för kort, om man inte vill ha dassig färg måste det ligga i längre.
2. Jag ska effektfärga längre på toppen och längst ut på kanterna.
3. Inte använda färgade snören att knyta runt med, jag hade rosa som färgade av sig.
Så istället för vita ränder har dom blivit rosa.
4. Inte "mjölka" tyget för mycket mellan knytningarna för då blir det "mindre" vitt i knytningarna.
(Orkar inte förklara vad det betyder ;)

Men sen är jag nog RÄTT NÖJD ändå.
Faktiskt.
Jag ska provfärga idag också, riva mer lakan och testa igen.
Bli bättre och bättre tills det blir perfekt.
Vem behöver tygaffärer i den här stan?
Inte jag iallafall, jag har min egen tillverkning nu.
Då får jag åtminstone vad jag vill ha, hurra!
Tänk den dagen jag har sytt mitt första linne i mitt egetfärgade tyg, den dagen känns inte allt för avlägsen.
Nu ska jag ut i solen med Milou, vi ska gå samma runda som igår.
Vi ses senare, mer batikexpriment då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0