Fel månad att bli 2000 kr fattigare...

För ca 1½ minuter sedan, exploderade det i min nacke.
Värken bara tok-exploderade.
Varför?
För jag blev så förbannad så jag höll på att flyga i taket.
That´s why.
Och varför blev jag det?
Jo, för att jag denna månaden har fått TVÅ TUSEN KRONOR mindre i lön, pga av att jag fått FEL INFORMATION.

Vi börjar från början...
Varken i onsdags, torsdags eller fredags fick jag någon lönespecifikation.
Men på fredagen satt lönen inne på kontot ändå, bara ett problem...
Jag hade fått 2000 kr mindre.
Men...
Inte jagade jag upp mig för det, jag får väl lönespec´en på måndag, tänkte jag, så får jag se vad som är fel.
Idag, ingen lönespecifikation.
Nähepp.
Jag fick ringa löne imorse, och hon ringde upp mig för 1½ sedan.

Jag frågade då varför jag inte fått min lönespecifikation?
"Ja, det ska din chef skicka ut, inte jag", svarade hon.
Okej, jaha, jag trodde att det var du som skickade ut den, men okej...
Min nästa fråga är, jag ser att jag fått 2000 kr mindre i lön, hur kommer det sig?
Jag har jobbat alla mina pass, och ändå fattas det en himla massa pengar på mitt konto.
"Jo, men du hade ju gjort fel FÖRRFÖRRA månaden (sept) när du var på begravning, då hade du satt upp att du skulle ha KOMPLEDIGT.
Men man kan inte ta "komp" om man inte redan jobbat in en massa tid förstår du..."

Jag:
??????

Eh, ursäkta mig om jag låter otroligt pantad här nu, men jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv sparat eller plockat ut någon "komp", jag har alltid tagit ut allt extra arbete i PENGAR, så jag har verkligen NOLL KOLL på vad "kompledigt" innebär!
Och...
När jag skulle på begravningen satt jag på ett personalmöte med min arbetsgrupp, chef och den kundansvariga på mitt jobb, och FRÅGADE VAD/hur jag skulle skriva på min ledighetsansökan.
Jag trodde att jag skulle skriva "obetald semester", men blev UPPLYST om att jag skulle skriva "Kompledighet"...
Så kunde jag jobba igen det vid senare tillfälle!
Typ när någon blir sjuk eller ska bort.
Och eftersom jag aldrig har haft något att göra med sk "kompledighet"...
Så gjorde jag naturligtvis precis som min chef sa!
( Min gud, vilket djävla pucko man är! )
Och ingen annan visste ju något heller, så det blev ju så jag skrev på lönerapporten.
Pratade med löneassistenten och fick lära mig hur jag ska göra i framtiden, om det blir så här igen.
Då ska jag skriva "Tjänstledighet" om jag inte har någon semester kvar.

Och inte nog med det...
Jag som då trodde att jag inte hade någon semester kvar heller.
Det var därför jag skulle ta "obetald semester", det visade sig att jag hade FEM DAGAR semester kvar.
Så hade jag bara blivit upplyst om det, när jag frågade...
Då hade jag inte förlorat några pengar överhuvudtaget!

Och då blev jag så djävla förbannad så jag höll på att smälla av.
KABOOM, sa det i nacken och välkommen tok-värken!
Jag sa "Hej & Tack för hjälpen" till löneassistenten, och hon skulle ringa min chef.
Bäst att hon gör det, jag är inte i skick att prata med min chef på minst ett par veckor.

December månad, låter det som en månad man vill få 2000 kr mindre i lön?
Nej, det gör det väl knappast.
Jag säger bara en sak:
Julklappsshopping!
Jo, jag hinner ju få en lön till innan julafton, men vem fan har lust att gå ut och köpa julklappar DAGEN INNAN fucking julafton, när alla andra idioter är ute och ränner runt som dårar och köper julklappar?
Ja, inte jag iallafall.
Men det lär jag inte slippa iår.
Om det ändå varit FÖRRA MÅNADEN dom upptäckt på löne att jag gjort fel, och inte denna månaden.
Ja, men vad ska man göra?
Det finns inget att göra åt, jag gjorde som min chef sa, och så blev det rent åt...
Helvete.
Jag ringde min arbetskompis och kräkte av mig hur besviken och förbannad jag var, hon förstod,
hon hade ju också hört vad chefen sagt.
Nu sitter jag här och försöker skriva av mig och lugna ner min ilska och värk.
Fast nu vill jag mest bara grina.
Så himla FEL månad att vara 2000 kr fattigare.

Inte kan jag virka på boleron heller, värken sätter tvärstopp för det.
Jag har bara 2½ varv kvar.
Den ska bli klar ikväll, ska bara VARVA ner först.

Hundpromenaden var för övrigt underbar idag.
Vi tog "Stadsrundan" idag, och nere vid havet var det så vackert, sol, höga vågor, stormigt, men vi hade vinden i ryggen så när vi vände hem...
Då gick vi längs ringmuren och hade vindskydd.
Ja, det var verkligen super, tyvärr inte så mycket lösspringade för Milou dock, för det var mycket folk i farten eftersom det var så fint väder.
Vi var nöjda ändå.

Nu ska jag äta.
Försöka låta bli att gråta, och vila arg-nacken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0