Jag har blivit skrattmissbrukare...

Hemma efter en god och mysig lunch med Syster-Yster, och en sjuhelskotta shoppingeftermiddag.
Av NYTTOSAKER dock, och doppresent.
Så SÅ spännande shopping var det ju inte, familjekalender till nästa år, ja, och lite till åt det hållet.
Ni förstår hur upphetsande shoppingen har varit alltså.
Om det ändå varit en helt ny garderob.
Fast en sak i garderobväg köpte jag faktiskt till mig själv...


En kimonoblus för 149:- på HM, snygg till jeans med ett skärp i midjan till.
Ska jag nog ha när jag ska på julfest med jobbet.
Tack HM, för att ni FORTFARANDE är djävligt prisvärda!
Annars, bara trista inköp som sagt

Sonen har åkt iväg på kalas, jag behöver kaffe för jag har huvudvärk och är stentrött.
Vill gå och lägga mig NU, men det kan jag ju inte göra klockan 18.10.
Behöver koffein, jag börjar bli GRAVT BEROENDE, precis som jag var för några år sedan...
Då drog jag ner till 2 koppar per dag.
Nu är jag uppe i 4 - 5 koppar.
Inte bra.
Dock inte lika illa som när jag var uppe i ÅTTA KOPPAR om dagen.
Den perioden var jag också väldigt trött i mitt liv.
Detta blir iallafall min fjärde kopp för dagen, som jag går och brygger nu, kommer strax...
Okej, tillbaka med "hålla-mig-vaken-drogen".

Ja, så har jag fått ÄNNU ett skratt-favoritprogram på tv...
(Jag har börjat samla på skrattframkallade BRA serier i höst som ni kanske märker ;)
"The Trip".



Ytterligare en engelsk liten pärla som går SENT på torsdagskvällarna, 22.45, efter "Debatt".
En liten skrattpärla med väldigt TORR brittisk humor av bästa sort!
Handlar om två komiker, killarna på bilden, som spelar sig själva, fast det är på låtsas, fast dom spelar det som en dokumentär.
Och dom är ute på en matresa på Englands landsbygd på "uppdrag av" Steve Coogans manager. Dom äter mat, dricker vin, talar om sina liv, försöker överträffa varandra i att vara den bästa komikern och...
I att härma ANDRA kända, skådespelare.
Ja, igår var jag tvungen att skratta i min huvudkudde, SÅ KUL var det faktiskt, ville ju inte väcka Chifen eftersom det var så sent.



Igår (program 2) var dom på en fransk restaurang i någon liten engelsk by.
Servitör och konnässör pratade en HEMSK frenglish (fransk-engelska) och killarna drev naturligtvis om det.
Och vid varje maträtt, dom åt 8-rätters, kom servitörerna in och berättade om varje liten rätt, vid ett av tillfällena sa servitören:
"...och pilgrimsmusslorna vilar på en liten bädd av persilja...."
Rob säger då mycket tyst, när servitören precis lämnar bordet, på det där torra sättet:
"Resting...?
I think they look pretty dead."

Och när dom sen TÄVLAR i vem som kan härma en känd skådespelar BÄST, då är det bara hysteriskt kul.
På ett TORRT sätt, naturligtvis.
Jag skrattade högt i min kudde när dom härmade Richard Gere och Anthony Hopkins.
SÅ träffande och roligt.
Hade ju min lilla "Skratt-Tv-lista" häromdagen, denna serie hamnar raskt på den listan.
Synd igen bara, att det går så djäkla sent.
Men...
Missar jag ett program finns ju alltid SVT Play.
För er äldre, som inte gillar snusk och svart humor...
Rekommenderar jag VERKLIGEN denna.
Jag har blivit skrattmissbrukare i höst, men bättre sent än aldrig

Har förresten hittat precis en sådan där lampstomme som jag "saknar" här hemma!
En sådan som jag vill/måste ha i hallen nu...


Fick tyvärr inte till större bilder.
Men man kan iallafall köpa lampan med en vit klädsel på, som sen är avtagbar!
Köpa till lila eller svart lampklädsel om man vill, men jag vill ju virka en egen lampklädsel till såklart.
Bara ETT KRUX...
Den är rätt dyr, 399 kr, och det har jag inte råd med nästa månad.
För det är ju JULMÅNADEN.
Men ÅH så gärna jag vill ha en sån där lampstomme.
Skulle ju vara toppen om jag hittade en sådan på loppis, precis som jag har gjort med dom andra...
Annars får det väl bli Rusta.
Nu ska jag ut och kissa hunden, återkommer...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0