På gränsen till dövhet...

Idag har jag sovit tills jag vaknade, GUD SÅ SKÖNT!!!!!!
Inget alarm som gått igång, ingen kel-eller kissnödig hund som hoppar på en, inget snarkande.
Bara ren och pur sömn i nio timmar.
Nio timmar...
I love nio timmar.
Hjärnan är ikapp och jag känner mig pigg och rask igen!
Vet inte om FLER folk i min ålder känner som jag, vad gäller sömnen...
Men förr kunde man ju klara sig på 2-3-4-5-6 timmar OM DET KNEP, utan att dagen blev lidande.
Det kan jag fan-i-mig inte nu!
Jag är ju inte människa då.

Jag har börjat på ett nytt virkprojekt...


Denna lilla virkade västen.
Den där tröjan som jag började på för ett tag sedan...

 

(klicka för större bild om ni vill...)
... den har jag fått lägga ner TYVÄRR, för garnet jag började virka i FINNS tyvärr inte kvar att få tag i.
Lite surt, jag hade kommit upp till "armhålan" på framstycket.
Men finns inte färgen kvar, så finns den inte.
Fast jag ger inte upp, jag ska börja på en ny, i ett garn vars färg FINNS kvar.
Nu blir det först västen/boleron ovan iallafall!

Sonen är förövrigt STENDÖV!
Han har ju varit förkyld och hostig i tre veckor.
Denna veckan höll jag honom dessutom hemma i tre dagar från skolan pga hostan.
Men så har han börjat höra dåligt också, på gränsen till DÖVHET.
Jag har lärt honom tryckutjämna, hjälpte inte.
Kört "Revaxör" och spolat det berörda örat, hjälper inte.

Och det här med den tillfälliga dövheten börjar irritera lite här hemma.
Volymen på tv´n är i jämnförelse med "Metallica-konsert-volym", dvs superhög.
Det dånar från Disneychannels dåliga serier ut i lägenheten.
Man får ryta "Skruva ner", sonen tittar på en och säger:
"Va?".

Och när man försöker säga något till sonen från ett litet avstånd, så får man INGEN REAKTION.
Då får man ta till SKRIK-RÖSTEN som man brukar använda när man är ARG, och skrika ut sitt snälla/icke-arga budskap.
Han bemöter en då med samma "Va?".
Eh...
Jo, så får man gå närmare och skrika sitt ärende precis brevid honom istället.
Misstänker att han har en FET VAXPROPP i örat, kanske båda öronen till och med.
Får nog bli "Farbror Doktorn" i nästa vecka, så dom får titta i öronen på honom.
SAMT ge hostmedicin.

Nu ska jag  LYX-softa framför tv´n tills 11.30, sen hoppa i duschen och sen ska vi på DOP.
Sen får vi väl se vad som händer sen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0