Läsa mönster korrekt...

Så var Milous första ARBETSPASS avslutat.
Hon hade en toppendag, och så fick hon äran att ligga tätt, tätt brevid Chifen i soffan och mysa.
Bli klappad och kliad i timmar.
Och det gjorde hon ju så gärna, för MYSA är ju Milous mellannamn liksom.
Milou trodde nog hon dött och hamnat i himmlen.
Ja, och all hennes uppmärksamhet var på Chifen och sa jag "HOPP", då tittade Milou bara tomt på mig.
Så Chifen "HOPP", då hoppade Milou.
Jag...
Var luft.
Tror dom fann varandra minsann.
Ja, detta var utomordentligt BRA träning för Milousan också, hon fixade hela dagen och hela natten galant, och uppförde sig prickfritt.
Kanske lite vild första 20 minutrarna, men sen var hon filbunke.
Skitbra.
Och nu är vi hemma och myser i vår egen soffa.
Rostad egenbakad limpmacka och kaffi, nice.
Imorgon är det arbete för mig igen, men då får Milousan stanna hemma vid "mormor"/morsan.

Så hoppar vi raskt över till virkning, boleron närmar sig slutet...



"Disktrasan" börjar ta form.
Ja, och igår när vi satt och såg "Idol" kändes det som:
Jag virkar fel.
Jag tittade på bilden och såg...
Det ÄR fel.
Läste mönstret och insåg, jag har läst fel!
Satan.
Jag hade läst:
"Upprepa varv 3 vidare, när kanten mäter 5 cm ska det ökas med 34 fm"
Och där virkade jag dom där fm (fasta maskorna) varv efter varv och det blev så kompakt.
På bilden var det ju "luftiga hål" emellan.
Men det stod ju då i mönstret, när jag läste ORDENTLIGT:
"Upprepa DESSA TRE VARV...."
Alltså inte upprepa "varv 3" utan "dom 3 varven".
Fint.
Det var bara att repa upp ett helt nystan, och sen LÄSA ORDENTLIGT och får det så luftigt och fint med hål, som det skulle vara.
Suck, pust och stön, så är det när man läser för snabbt och sen bara kör på!
Nu är jag dock på rätt spår igen, och jag ska virka dubbelt så många varv med dom "luftiga hålen", och sen en spetskant.
Sen är jag klar.
Gissar senast måndag.
Sen...
Ska jag göra en till och sälja, för det här mönstret var KUL och lätt.
Om man kan LÄSA mönster korrekt då förstås

Nu vet jag inte riktigt hur dagen kommer se ut.
Vi hade bestämt att vi skulle åka till Bläse julmarknad men...
Jag har inte hunnit advetspyntat ännu och det är STORM ute, plus svinkallt.
Jag har liksom ingen lust att gå ut mer än att promenera hunden.
Så...
Vi får väl se vad resten av famlijen säger.
Nu ska jag leta fram julstjärna och adventsstakar medans solen skiner.
Sen får vi väl se.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0