Dom skrek efter tändstickor...

Såg precis "Idol" och läste batikfärgning samtidigt.
Jag är REDAN expert känner jag
Måste beställa tyg redan imorgon.

Men...
Dagen var inte slut med bibloteksbesöket.
När jag kom hem var sonen hemma med tre polare.
Hela vardagsrummet var invaderat av för-tonårsstinna 11-åringar med fötterna på soffbordet som spelade Star Wars på Playstation!
En stund senare kom Lilla Sunshine och vi startade upp FREDAGSMYSET med att bada Lilla Milou.
Vilken hit!
Jag skötte shamponeringen och Sunshine duschandet, vilket team.
Där stod vi i enbart tröjor och trosor/blöja och rengjorde Milousan.
När vi var klara med det så gick vi ut i köket och gjorde ÄPPELKAKA.
Jag smälte smör, blandade medans Lilla Sunshine mätte upp mjöl, socker, bakpulver och hällde i.
Hon knäckte ett ägg...
Och halva skalet hängde med i små krossade minibitar ner i skålen.
Jag försökte plocka upp dom efter bästa förmåga.

När vi hällt i smeten i formen var det dags för "Slicka skålen-momentet".
MUMS, sa jag, nu ska vi äta smet!
"Lilla Sunshine gillar inte smet", sa Lilla Sunshine.
(
Fast hon sa ju SITT namn då ju såklart, hon heter ju inte Lilla Sunshine egentligen ;)
Va, gillar du inte sockerkakssmet?
ALLA gillar väl smet.
"Nä, inte Lilla Sunshine", sa Lilla S.
Nähe, då äter jag väl själv då, sa Gottegrisen.
Fast när andra skeden skulle in i min mun hör jag:
"Madde, jag smaka..."
Och så kom Lilla Sunshine på att hon visst gillade sockerkaksmet iallafall

Så skalade jag äpplen, Lilla Sunshine slickade och gjorde bitmärken över dom nyskalade frukterna.
Nej, sa jag, så där kan du ju inte göra!
JO, sa hon och bet vidare utan att äta.
En liten äppelvampyr.
Jag skar äpplena i bitar, Lilla S rullade dom i socker och kanel och tryckte i dom i smeten.
Hjälp vad hon KAN nu, tänkte jag.
Var hon inte nyfödd nyss?

Dom större barnen hade flyttat in på sonens rum, hade brottningsmatcher, vände upp och ner på hela rummet och FES i kapp.
Gapade och beskyllde varandra för pruttarna.
Dom skrek efter TÄNDSTICKOR, och jag skrek tillbaka att "Det får ni faktiskt hämta själva!".
Nice...
Jag sniffade på 2-åringen (+4 månader) brevid mig istället.
"Madde, va dom skriker och bråkar där inne.
Dom e inte kloka."
Mm, jag vet, sa jag.
"Jättemycket skrik."
Mm, vi bryr oss inte.
"Nä."
Nä.
Och så brydde vi oss inte.

När kakan var i ugnen gick vi in och satte oss i soffan, och satte på BARNKANALEN.
Och lucky us, det var MUMINTROLLET.
Ja, där satt vi med nappen och Lammis, tittade på Mumintrollet och bara slappade, göttade ner oss i soffan.
Lilla Sunshine lutade sig mot mig och så sa hon:
"Vilken tur att jag kom till dig just idag..."
Ja, vilken tur, jag kunde bara hålla med.
Sen kom Lilla Sunshines mamma och förstörde myset, vi vart helsura 

Ja, det var den dagen det.
Och trots att det gått i ett, och jag var astrött imorse när jag kom hem från jobbet, har jag fortfarande ångan uppe.
Men det har varit en väldigt mysig dag, och ångan som pyser är nog BATIK-ÅNGA som bara väntar på att få pysa igång.
Nu ska vi se vem som åker ur Idol, sen blir det väl sängen och mer batikplugg.
Förresten, Moa var det grymmaste jag sett i Idols historia idag, vilken låt, vilken röst, ME LOVE.
Jag hade gåshud över hela kroppen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0