Tass upp...

Oj, så trött jag är nu.
Klockan är 15.50 och jag är slut som artist.
Nu har jag kört på för mycket under helgen OCH IDAG.
Jag tänker inte ens räkna upp vad jag gjort idag, för det är massor sen jag steg upp vid 07.
Fattar inte ens att jag hunnit med så mycket.

Och när jag sen var klar med hemmet, medarbetarsamtal, ärendena och jag skulle ut med hunden...
Då kände jag redan när jag tog dom första stegen på hundpromenaden, att jag egentligen inte orkade.
Kroppen var blytung och trött, knäet ömmade, nacken trött, men vi gick våran runda ändå.
Och när jag sen var klar med både mig och Milosan här efter promenaden, kände jag att en ren pyjamas, myströja, kaffe och sen soffan var det enda som godkändes av kroppen.
Och nu har jag haft äran att sitta en hel halvtimme.
Hjälp.
Jag måste ta det lugnt resten av dagen så kroppen hinner ikapp nu.
Inte ens BATIKEN i källaren känns lockande.
DÅ är man trött liksom

Idag har iallafall det jag gjorde igår torkat, och jag är NÖJD.
Det trodde jag ju inte igår, men det blir ju alltid annorlunda när det är helt torrt...






Bilden är suddig, men jag orkade inte ta nån ny bild.
Och jag börjar få en liten uppfattning och hur jag ska göra för olika resultat.
Men jag är inte färdig på långa vägar, innan jag är nöjd och faktiskt syr något.

Idag har jag köpt STUVBITAR, bomullsvoile, skjortbomull, och linne/bomullsblandning.
Ta tre, betala för två, jag pröjsade 75 kr och det får det väl vara värt så jag får lite grepp om hur det blir att färga i olika tyg.
Egentligen ville jag ju ha något lite mer "slinkigt" á la siden, fast billigare...
Och då är det ju bara polyester, och det går ju inte att färga på det sättet som jag vill ha det.
Så jag testar dessa stuvbitar, och så får jag se vad som händer.
Bomullsvoile, som jag tänkte köpa från "Stoff & Stil", tror jag blir för tunnt.
Bomull i övrigt är ju så MATT.
Ja, vi får se vad resultatet blir av dessa små tester.
Idag blir dock inget.

Fler än jag som tycker att det helt plötsligt blev NOVEMBERMÖRKT?
Vad hände?
Rätt ner i gruvan liksom, så fort november gjorde sitt intåg i almanackan.
Även om det är mitt på dagen så är det ju kolmörkt.
Idag har det ju inte varit dåligt väder, bara molnigt, kolmörkt.
12.15 var jag på väg ut i skogen...



Inte så djäkla inbjudande idag.
Blixten smällde automatisk av varje gång jag skulle fota...



Vovven som aldrig har tid att TITTA på sin matte längre när hon ska fota.
Skogen är mer spännande.






Och jakthunden har börjat visa sig i Milousan, TASS UPP konstant...



Och så fick jag inte med hela hunden!
Var tog nosen vägen typ...?
Fast det där med jagandet är det ju tunnt med, hon jagar inget.
Men hon SER ju cool ut iallafall när hon står på tre ben och sniffar i luften efter...
Bytet.
Som hon sen låter bli.
Ja, skönt för mig iallafall.



Men som sagt...
Novembermörkret mitt på dagen, känns som rena rama medeltiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0