80-års kalas...

Så vaknade jag imorse, sjöblöt av svett...
Inte speciellt angenämnt.
Jag avslutade festen igår sjöblöt av svett...
Inte speciellt kul.
Orsak?
Ja, det var den gamla goda värken som slog till med besked tyvärr.

Jag kom till festen HELT UTAN värk dock, men eftersom läget är som det är...
Så efter många timmar på en riktigt hård stol, kunde jag tillslut inte vara kvar.
Det gjorde så ont så jag kunde inte koncentrera mig på vad folk sa, jag kunde inte sitta still, värken bara strålade ut i kroppen.
Och jag började som sagt svettas av värk.
JAG var tvungen att åka hem, och mamma och sambon kunde gott stanna kvar, men dom åkte hem dom också.
Vi lämnade festen 00.25.
Efter DIVERSE fix här hemma, tog jag en dusch och kröp i säng.
Men vaknade lika sjöblöt.

FAST själva FESTEN var jättekul, så vi ska INTE fokusera på min tråkiga pissvärk!!



Det började med mingel och champange.
Här är det sambon, kusinfru "S" och Syster-Yster som så fint ställer upp på bild...



Moster Puff till vänster och SJÄLVA JUBILAREN till höger, min äldsta moster "G"...



Mamma och mitt äldsta (tror jag iallafall...) kusinbarn "S"...



Så satte vi oss till bords och det blev riktigt god och lyxig middag.
Lax till förrätt, lammsadel med potatisgratäng, mintgelé, rotfrukter och sås till varmrätt.
Och det var RIKTIGT gott!!!!
Jag är inte en lammfantast, men detta smakade som oxfilé och köttet nästan smalt i munnen.
Väldigt bra tillagat, det är inte många gånger jag fått smaka lamm så här smarrigt.



Ja, här sitter alla och språkar...



Bonus-moster, jag och Nybyggarkussen, STOMATOL-SMAJL...



Mamma med pekfingret i luften och pratar säkert om något viktigt...



Till efterrätt bjöds vi på salmbär eller om det var mullbärsparfait (?), jättegott!



Det blev en massa TAL till moster, här är det morbror Don Corleone som har ordet...



Moster Puff...



Det diskuterades förmodligen en MASSA olika saker runt bordet, men det HETASTE ämnet på VÅR ände..
Det var det sambon ( numera known as "Mr. Snus"), pratade sig VARM om, sitt hemmagjorda snus!
Han ville få alla att testa och bedömma, vilket dom snusintresserade gjorde.
Och intresse uppstod tydligen!?

Vi som inte snusar skrek mest "Det luktar ju för fan hästpiss", men det ville dom NYFRÄLSTA SNUSARNA inte lyssna på.
Morsan erbjöd då ALLA nyfrälsta "Göra-eget-snusare" att komma hem till hennes kök och mixa till snus-häxbryggden.
Nybyggarkussen mumlade då något surt om "Åh, vilken ny härlig och mysig tradition" som dom skulle starta, jag kunde bara hålla med.
Ja, det kan dom ju hålla på med om dom vill.
Bara ett problem för grabbarna som bieffekt när dom väl snusar det där äckliga snuset...
Det blir minimalt kyssande och pussande från deras partners!



Så var det ju ämnet motorcyklar och GOLF som avhandlades i manshörnet också...
Ja, killar är hårda snusknuttar i vår släkt, med golfvagnen på släp!
Min moster var nog väldigt glad och nöjd med uppvaktningen.
Vi andra blev bjudna på en väldigt fin fest, och kalas med släkten är ju ALDRIG FEL med vår släkt.
Vi roar oss å det grövsta!
Vad som hände när vi åkt hem, det vet inte jag, eller när festen slutade.
Jag hann kalasa i 5 ½ timme iallafall, och det gick i ett nafs.
Hade GÄRNA stannat kvar längre, om nacken tillåtit, men det gjorde den ju inte.
Men jag antar att alla hade det fortsatt trevligt och jag lär väl få höra rapport om fortsättningen såsmåningom.
Kanske det kommer fler bilder senare, för sambon fotade också.
Nu...
Ska jag och sonen gå och köpa present till hans bonusmamma som fyllt år.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0