Aha, nu fattar jag...

Klockan är 06.38 och jag bloggar innan avfärd till jobbet.
Drömt om hundar, vaknar och är glad att jag har en hund.
PUSS på henne liksom.

Idag är det ju en spännande dag, Nobelpriset i litteratur tillkännages...
Varje år hoppas man ju att det är någon man känner till, ELLER någon läsvärd.
Jag har försökt mig på en del av dom där vinnarna, Gabriel Garcia M, Toni Morrison, Doris Lessing, och några till...
Varje gång har jag tagit boken som experter rekommenderat att man ska BÖRJA läsa av författaren.
Den "lättsmältaste" boken.
Varje gång har det slutat med att jag LIDIT mig igenom böckerna.
Jag har inte gillat en enda.
Innan jag valde den här slaskromanen jag håller på med nu, stod jag faktiskt och höll i "Bockfesten" av han den senaste...
Mario Vargas...
Ja, jag kommer inte ihåg namnet på författaren nu, men just "Bockfesten" har ju blivit ganska hyllad.
Men...
Jag tog den inte, jag kände att jag tror inte jag pallar med ännu en konstig eller högtravande bok.
Dom brukar nämligen vara så.
Och då läser jag ju ändå väldigt mycket, och gillar allt möjligt, jag är en allätare.
Spännande att se om det för en gångsskull är någon man känner till.

Nä jag såg nyheterna imorse och såg om dom där demonstrationerna utanför Wall Street i New York.
Förstod jag äntligen att det är den DÄR...
"Rörelsen" som är inspirerad av filmen som jag såg igår, "Capitalism: A Love Story".
AHA, tänkte jag, NU fattar jag.
Den där filmen har gett verkliga ringar på vattnet för mig här.
Mer om vad jag funderar på runt det imorgon, nu hinner jag inte.
Vi ses imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0